• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Novi motor koji mnogo obećava: Troši samo litar i po na 100 km, prevaljuje 1.000km bez pumpe i utičnice

Autor Dušan Volaš

Proizvođač ističe da njegov novi agregat radi toliko mirno da čaša šampanjca postavljena na njega ostaje – potpuno nepomična!

 Hibridni motor mala potrošnja Izvor: YouTube / OBRIST Group

Zove se – Champagne Engine, ali nema nikakve veze sa šampanjcem. Riječ je o novom dvotaktnom motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem čije ime potiče od načina na koji motor radi. A radi skoro bez ikakve buke i bez ikakvih vibracija.

Njegov proizvođač, austrijsko-njemačka grupacija Obrist, ističe da njihov agregat radi toliko mirno da čaša šampanjca postavljena na njega ostaje – potpuno nepomična (što je i demonstrirao u promotivnom videu niže u tekstu). Tome odgovara i tehnički naziv ovog motora: Zero Vibration Generator – ZVG (srp. generator nulte vibracije).

Ovaj kompaktni dvotaktni agregat, međutim, nije namijenjen da za pogon vozila, već isključivo za proizvodnju električne energije. Motor napaja pomoćnu bateriju težine 98 kilograma, sastavljenu od cilindričnih ćelija koje su složene i izolovane tako da položaj u koji su postavljene odgovara najpovoljnijoj radnoj temperaturi.

Baterija kapaciteta 17,3 kWh direktno je povezana sa električnim motorom. Ovaj pogonski sistem omogućava autonomiju kretanja isključivo na električni pogon (bez "pomoći" benzinca) od oko 80 kilometara, što je većini vozača uglavnom dovoljno za dnevne potrebe.

Champagne Engine: Test rada motora sa čašom šampanjca
Izvor: YouTube / OBRIST Group

Zanimljivo je to što je motor smješten u zvučno izolovanu kutiju i konstruisan tako da bude gotovo nečujan. Težak je 110 kilograma i proizvodi 45kW snage. Za miran rad Champagne Engine-a zaslužno je rješenje sa dvije radilice koje se okreću u suprotnim smjerovima – čime se uklanjaju vibracije.

Hibridni sistem troši samo 1,5 litra na 100 kilometara, pa vozilo pokretano njime može da pređe 1.000 kilometara između odlaska na benzinsku pumpu ili priključivanja na punjač.

Obrist ističe da njihov hibridni pogon – HyperHybrid, gotovo u potpunosti eliminiše brigu vozača za korisni domet, pošto vozilo koje on pokreće može da sagoreva bilo koje konvencionalno gorivo (benzin ili sintetičko). Proizvođač tvrdi da je HyperHybrid sistem spreman za proizvodnju.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

06:09
Kako radi Toyotin hibridni pogon?
Izvor: YouTube / Toyota USA
Izvor: YouTube / Toyota USA

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop