Iako insistira na italijanskom stilu i poreklu, Lancia Ypsilon se proizvodi u Saragosi, zajedno sa Opelom Corsa Electric i Peugeotom e-208 sa kojima dijeli e-CMP2 platformu, koju koristi i novi kragujevački Fiat Pandina
Lancia računa na "italijansku eleganciju" koja njen novi Ypsilon, prvi potpuno novi model tog proizvođača za posljednjih 13 godina, treba da izdvoji iz gomile u segmentu malih gradskih automobila.
Treća generacija tog modela dolazi kao potpuno električni i automobil sa blagim hibridnim elektro-benzinskim pogonom (engl. Mild hybrid – MHEV). Sa dužinom od 4.080 milimetara, novi Ypsilon je 243 milimetara duži od odlazećeg modela, čime je prerastao kategoriju gradskih minija i prešao u klasu malih automobila.
Iako insistira na svom italijanskom stilu i porijeklu, Lancia Ypsilon će se proizvoditi u španskoj fabrici grupacije Stellantis u Saragosi, zajedno sa modelima Opel Corsa Electric i Peugeot e-208 sa kojima dijeli zajedničku e-CMP2 platformu.
Na istu je postavljen i novi Fiat Pandina, električni i hibridni model iste klase čija proizvodnja ove godine počinje u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu.
Ypsilon sa svojim Opel i Peugeot rođacima deli električni motor od 154 konjske snage i bateriju kapaciteta 51kWh. Ima autonomiju kretanja od 403 kilometra (prema kombinovanom WLTP ciklusu), a baterije se od 20 do 80 odsto kapaciteta pune za 24 minuta.
Dopunjavanje od samo 10 minuta obezbjeđuje vožnju od (dodatnih) 100 kilometara, a prosečna potrošnja se kreće između 14,3kWh i 14,6kWh na 100 kilometara.
Blagi hibrid pokreće motor benzinski motor od 100KS, dok je za prenos zadužen mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Sportska verzija sa čuvenom oznakom HF, četiri centimetara šira, sa pogonom od 240 "konja", sa ubrzanjem od 0 do 100km na sat od 5,8 sekundi, stiže 2025. godine.
U kabini su ispred vozača smještena dva displeja dijagonale 10,25 inča, odnosno ekrani kontrolne table i infotejnment sistema. Ypsilon je prvi model Stellantis grupacije opremljen novim inovativnim SALA (Sound Air Light Augmentation) infotejnment sistemom, koji radi na prilagodljivom sistemu zasnovanom na vidžetima.
Nova Lancia u standardnoj opremi ima pomoć vozaču Nivoa 2, što podrazumijeva tehnologiju delimične autonomne vožnje, odnosno funkcije kao što su prilagodljivi tempomat sa mogućnošću zaustavljanja i kretanja, održavanje udaljenosti između vozila i centriranje trake.
Isporuka modela Lancia Ypsilon će u Italiji početi u maju, a tokom ljeta i jeseni i na ostalim evropskim tržištima.
Limited edition i drugi novi modeli
Lancia je unutrašnjost malog hečbeka opremila u saradnji sa italijanskom kućom za dizajn enterijera i namještaja Cassina, čije će ime nositi posebna verzija Ypsilona. Tu je i Cassina multifunkcionalni sto za kafu, koji putnicima omogućava da pune svoje telefone.
Lancia Ypsilon Cassina će biti izrađena u samo 1.906 primjeraka, kao verzije kojom će proizvođač u Italiji proslaviti godišnjicu svog osnivanja 1906. godine. Ova verzija će prodavati po cijeni od 39.500 evra.
Ypsilon je prvi od tri nova Lancia modela koji će se na tržištu naći u narednim godinama. Drugi je velika sportska limuzina Gamma, dugačka 4.700 milimetara, koja će biti lansirana 2026. i imati i verziju sa pogonom na sva četiri točka.
Zatim će 2028. uslijediti novi kompaktni model, a obje nove Lancije će se prodavati samo sa potpuno električnim pogonom.