• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sve glasniji zahtjevi protiv zabrane benzinaca i dizelaša u Evropi

Autor Dušan Volaš

Nakon što su veliki proizvođači automobila najavili nastavak proizvodnje i daljeg razvoja SUS motora, najveća poslanička grupa u Evropskom parlamentu kreće u borbu protiv odluke o zabrani prodaje novih vozila sa motorima koji emituju ugljen-dioksid poslije 2035. godine

 Protiv zabrane benzinaca i dizelaša Izvor: Shutterstock

Pad prodaje električnih vozila posljednjih mjeseci navodi, ne samo proizvođače, već u zakonodavce na preispitivanje planova i odluka o smanjenju i/ili potpunom prestanku proizvodnje vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem (SUS motori).

Nakon što je nekoliko velikih proizvođača najavilo nastavak proizvodnje i daljeg usavršavanja i razvoja benzinaca i dizelaša, uporedo sa električnim vozilima, među onima koji su cijelu priču o potpunoj elektrifikaciji prevoza i započeli, javljaju se disonantni tonovi.

Odluka Evropske unije o zabrani prodaje automobila koje pokreću SUS motori 2035. godine, nalazi se pred preispitivanjem u Evropskom parlamentu u kome najveća poslanička grupa - Evropska narodna partija (EPP) planira da u zemljama članicama oslabi inicijativu za prestanak proizvodnje automobila na fosilna goriva do 2035. godinu.

Izvor: Shutterstock / Gualtiero Boffi

Nakon nedavno održanih evropskih izbora, na kojima je osvojila 188 od 720 poslaničkih mesta, EPP sada razmatra razmatra pravce svoje politike tokom predstojećeg mandata. U nacrtu prioriteta politike EPP za predstojeći period, u koga je agencija Reuters imala uvid, kao jedan od ciljeva njihovog političkog djelovanja ističe se i: "revidiranje pravila za smanjenje CO2 za nove automobile i kombije, kako bi se omogućila upotreba alternativnih goriva sa nultom emisijom poslije 2035. godine".

Podsjetimo, Evropska unija je prošle godine usvojila odluku o zabrani prodaje novih vozila sa motorima na fosilna goriva, koji emituju ugljen-dioksid, poslije 2035. godine.

Evropska komisija je saopštila da će, nakon donošenja odgovarajućih propisa, poslije 2035. godine legalno moći da se prodaju samo novi automobili sa SUS motorima koji koriste "e-goriva", odnosno sintetička goriva koja mogu da koriste njihovi agregati, piše Automotive News Europe.

Engine Reborn – Toyota: redni motor, 4 cilindra, zapremina 1,5 litar
Izvor: Toyota

Oni bi nastavili da se proizvode i poslije 2035, što je izuzeće prihvaćeno na zahtjev Njemačke, zemlje u kojoj se najviše radi da razvoju e-goriva. Pretpostavlja se da bi proizvođači automobila, u tom slučaju, mogli da nastave prodaju automobile sa SUS motorima koji isključivo koriste sertifikovana CO2 neutralna goriva, a koji bi bili opremljeni tehnologijom koja sprečava njihovo pokretanje na benzin ili dizel.

EPP se još uvijek nije preciznije izjasnila o načinu na koji bi želela da promeni odluku o zbrani prodaje benzinaca i dizelaša. U dokumentu se dodaje da grupa želi da "revidira zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem" i ističe zalaganje za "razvoj najsavremenije tehnologije motora sa unutrašnjim sagorijevanjem".

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop