Nakon što su veliki proizvođači automobila najavili nastavak proizvodnje i daljeg razvoja SUS motora, najveća poslanička grupa u Evropskom parlamentu kreće u borbu protiv odluke o zabrani prodaje novih vozila sa motorima koji emituju ugljen-dioksid poslije 2035. godine
Pad prodaje električnih vozila posljednjih mjeseci navodi, ne samo proizvođače, već u zakonodavce na preispitivanje planova i odluka o smanjenju i/ili potpunom prestanku proizvodnje vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem (SUS motori).
Nakon što je nekoliko velikih proizvođača najavilo nastavak proizvodnje i daljeg usavršavanja i razvoja benzinaca i dizelaša, uporedo sa električnim vozilima, među onima koji su cijelu priču o potpunoj elektrifikaciji prevoza i započeli, javljaju se disonantni tonovi.
Odluka Evropske unije o zabrani prodaje automobila koje pokreću SUS motori 2035. godine, nalazi se pred preispitivanjem u Evropskom parlamentu u kome najveća poslanička grupa - Evropska narodna partija (EPP) planira da u zemljama članicama oslabi inicijativu za prestanak proizvodnje automobila na fosilna goriva do 2035. godinu.
Izvor: Shutterstock / Gualtiero BoffiNakon nedavno održanih evropskih izbora, na kojima je osvojila 188 od 720 poslaničkih mesta, EPP sada razmatra razmatra pravce svoje politike tokom predstojećeg mandata. U nacrtu prioriteta politike EPP za predstojeći period, u koga je agencija Reuters imala uvid, kao jedan od ciljeva njihovog političkog djelovanja ističe se i: "revidiranje pravila za smanjenje CO2 za nove automobile i kombije, kako bi se omogućila upotreba alternativnih goriva sa nultom emisijom poslije 2035. godine".
Podsjetimo, Evropska unija je prošle godine usvojila odluku o zabrani prodaje novih vozila sa motorima na fosilna goriva, koji emituju ugljen-dioksid, poslije 2035. godine.
Evropska komisija je saopštila da će, nakon donošenja odgovarajućih propisa, poslije 2035. godine legalno moći da se prodaju samo novi automobili sa SUS motorima koji koriste "e-goriva", odnosno sintetička goriva koja mogu da koriste njihovi agregati, piše Automotive News Europe.
Oni bi nastavili da se proizvode i poslije 2035, što je izuzeće prihvaćeno na zahtjev Njemačke, zemlje u kojoj se najviše radi da razvoju e-goriva. Pretpostavlja se da bi proizvođači automobila, u tom slučaju, mogli da nastave prodaju automobile sa SUS motorima koji isključivo koriste sertifikovana CO2 neutralna goriva, a koji bi bili opremljeni tehnologijom koja sprečava njihovo pokretanje na benzin ili dizel.
EPP se još uvijek nije preciznije izjasnila o načinu na koji bi želela da promeni odluku o zbrani prodaje benzinaca i dizelaša. U dokumentu se dodaje da grupa želi da "revidira zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem" i ističe zalaganje za "razvoj najsavremenije tehnologije motora sa unutrašnjim sagorijevanjem".