Metaverzumi

Meta uvodi zabranu prilaska u igri Horizon Worlds

Autor Vesna Kerkez

Gdje su ljudi, tu je i nervoza – zbog toga se pojavila i nova opcija, doduše ne za Metaverzum, već za igru Horizon Worlds, a u pitanju je Personal Boundary (lične granice).

Horizon Worlds
Izvor: Smart Life/ Meta Quest

Mataverzum kompanije Meta (do skoro Facebook) još uvijek nije spreman, a i nije izmislio ništa novo – različiti metaverzumi već postoje, a investitori na njih troše ogromne sume novca.

To znači da kupuju ono što ne postoji u stvarnosti, a platforme kao što je na primjer Decentraland zarađuju milione dolara.

Možda će vas zanimati

Facebook je još u novembru 2021. godine najavio velike promjene – alternativni univerzum u kojem će korisnici moći da rade, provode vreme s prijateljima, te obavljaju brojne druge aktivnosti.

Gdje su ljudi, tu je i nervoza – zbog toga se pojavila i nova opcija, doduše ne za Metaverzum, već za igru Horizon Worlds, a u pitanju je Personal Boundary (lične granice), koja bi trebalo da onemogući nasilno ponašanje u virtuelnom svijetu.

Horizon Worlds (ranije Facebook Horizon) može da se posmatra kao uvod u najavljeni alternativni Meta univerzum, a u pitanju je besplatna virtuelna igra koja u sebi ima integrisane alate za kreiranje, pa korisnici zahvaljujući tome mogu da mijenjaju svoje okruženje. Objavila ju je Meta Platforms za Oculus Rift S i Oculus Quest 2, a izašla je 9. decembra 2021. godine.

Igra je zamišljena tako da korisnicima omogućava da istražuju i da lutaju, da ulaze u svjetove koje su napravili drugi igrači, a to je nezgodno – nisu svi prijateljski nastrojeni. Zbog toga se i pojavila opcija Personal Boundary, kako bi igrače zaštitila od zlonamjernih posjetilaca. Svaki avatar će oko sebe imati „mjehur“ koji sprečava da mu se neko približi bez dozvole.

Horizon Worlds - Let's Explore Meta's Metaverse!
Izvor: Smart Life/ @OtterWorldly

Igrači opciju neće moći da isključuju, a ovo nije prvi put da se Meta bori protiv nasilja – prethodna opcija je dovodila do toga da igrač na trenutak ostane bez ruku kada uđe u nečiji lični prostor. Igra je trenutno dostupna u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, za igrače starije od 18 godina, a čim su počela testiranja brojni korisnici su počeli da se žale na nasilne strance. Izgleda da ni virtuelna realnost ne oslobađa od uobičajenih ljudskih mana.

(MONDO)

Tagovi