Gdje su ljudi, tu je i nervoza – zbog toga se pojavila i nova opcija, doduše ne za Metaverzum, već za igru Horizon Worlds, a u pitanju je Personal Boundary (lične granice).
Mataverzum kompanije Meta (do skoro Facebook) još uvijek nije spreman, a i nije izmislio ništa novo – različiti metaverzumi već postoje, a investitori na njih troše ogromne sume novca.
To znači da kupuju ono što ne postoji u stvarnosti, a platforme kao što je na primjer Decentraland zarađuju milione dolara.
Facebook je još u novembru 2021. godine najavio velike promjene – alternativni univerzum u kojem će korisnici moći da rade, provode vreme s prijateljima, te obavljaju brojne druge aktivnosti.
Gdje su ljudi, tu je i nervoza – zbog toga se pojavila i nova opcija, doduše ne za Metaverzum, već za igru Horizon Worlds, a u pitanju je Personal Boundary (lične granice), koja bi trebalo da onemogući nasilno ponašanje u virtuelnom svijetu.
Horizon Worlds (ranije Facebook Horizon) može da se posmatra kao uvod u najavljeni alternativni Meta univerzum, a u pitanju je besplatna virtuelna igra koja u sebi ima integrisane alate za kreiranje, pa korisnici zahvaljujući tome mogu da mijenjaju svoje okruženje. Objavila ju je Meta Platforms za Oculus Rift S i Oculus Quest 2, a izašla je 9. decembra 2021. godine.
Igra je zamišljena tako da korisnicima omogućava da istražuju i da lutaju, da ulaze u svjetove koje su napravili drugi igrači, a to je nezgodno – nisu svi prijateljski nastrojeni. Zbog toga se i pojavila opcija Personal Boundary, kako bi igrače zaštitila od zlonamjernih posjetilaca. Svaki avatar će oko sebe imati „mjehur“ koji sprečava da mu se neko približi bez dozvole.
Igrači opciju neće moći da isključuju, a ovo nije prvi put da se Meta bori protiv nasilja – prethodna opcija je dovodila do toga da igrač na trenutak ostane bez ruku kada uđe u nečiji lični prostor. Igra je trenutno dostupna u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, za igrače starije od 18 godina, a čim su počela testiranja brojni korisnici su počeli da se žale na nasilne strance. Izgleda da ni virtuelna realnost ne oslobađa od uobičajenih ljudskih mana.
(MONDO)