Vijesti

"Održiva budućnost novinarstva": ChatGPT dobija novi alat

Autor Vesna Kerkez

ChatGPT uskoro će pisati sažetke novinskih tekstova Politica, Business Insidera i drugih medija u vlasništvu Axel Springera.

Izvor: Pixabay

OpenAI i njemačka izdavačka tvrtka Axel Springer sporazum su objavili u srijedu, a on obuhvata sve medije u vlasništvu Axel Springera među kojima su i Politico, Business Insider i evropski mediji Bild i Welt.

U sklopu sporazuma, OpenAI će Axel Springeru plaćati za pristup novinskom sadržaju, uključujući onaj koji je inače skriven iza paywalla. Taj sadržaj će ChatGPT moći sažimati u odgovoru na upite korisnika, uz navođenje izvora i linkova na cijele članke.

OpenAI će također moći koristiti sadržaj ovih medije za obučavanje ChatGPT-a. Na taj način osiguravaju pristup bazi tekstova provjerenih novinarskih izvora, i to u vrijeme kada raste zabrinutost o sposobnosti vještačke inteligencije da pruža tačne informacije u stvarnom vremenu.

Dvije kompanije kažu kako će ovaj sporazum poboljšati iskustvo vještačke inteligencije za korisnike, a istovremeno "stvoriti nove finansijske prilike kojima će se podržati održiva budućnost novinarstva".

Kompanije nisu objavile finansijske uslove sporazuma, no Wall Street Journal izvještava kako se očekuje da će on donijeti značajne prihode za Alex Springer.

Ovaj sporazum je sklopljen dok i izdavači i kreatori sadržaja strahuju od toga što rast vještačke inteligencije znači za pitanja kompenzacije i kršenja autorskih prava. U programe poput ChatGPT-a moraju se učitavati ogromne količine podataka – na primjer pisana djela – kako bi programi mogli “učiti” i korisnicima pružati temeljne odgovore na njihove upite.

Ipak, nekoliko autora, uključujući Džordža R. R. Martina, Džodi Pikot i Džona Grišama, nedavno je tužilo OpenAI zbog korištenja njihovih djela za obučavanje ChatGPT-a. Pisci tvrde kako bi chatbot zbog toga mogao stvarati radove “koji se temelje, oponašaju, sažimaju ili parafraziraju” njihove knjige.

OpenAI je odgovorio kako vjeruje da će ChatGPT zapravo donijeti koristi kreatorima, dodavši kako “vode produktivne razgovore” s kreatorima širom svijeta kako bi bolje razumjeli strahove oko vještačke inteligencije.

Medijske kompanije bore se sa sličnim pitanjima: stotine medija instalirale su alat koji sprečava da OpenAI koristi njihov sadržaj bez dozvole, prenosi Vašington Post. Ipak, u pozadini traju razgovori između OpenAI-ja i medijskih izdavača.

Ovaj posljednji sporazum dolazi nakon sličnog ugovora koji je OpenAI u junu potpisao s AP-om.

(MONDO/Forbes)