Aplikacija po izgledu, interfejsu i funkcijama podsjeća na već postojeće društvene mreže, ali je jedinstvena po tome što uopšte ne dozvoljava nikakvo pisanje – već samo govorne poruke
Većina društvenih mreža i aplikacija za komunikaciju dominantno je zasnovana na razmeni tekstualnih poruka, ali grupa stručnjaka vjeruje da na tržištu ima mjesta i za jednu novu prvenstveno usmjerenu na glasovnu komunikaciju.
Autori aplikacije AirChat, investitor Naval Ravikant i nekadašnji direktor u Tinderu Brajan Norgard, smatraju da je glas mnogo intimniji medij u odnosu na tekstualnu komunikaciju i da se njime, baš zbog toga, u porukama može prenijeti – strast.
Sama aplikacija je po izgledu, interfejsu i funkcijama dosta slična brojnim već postojećim društvenim mrežama. Korisnici na njoj mogu da objavljuju sadržaj, prate druge korisnike, lajkuju njihove postove, kao i da šalju direktne poruke drugim korisnicima.
Međutim, umjesto da kucaju tekst, korisnici AirChat-a svoje objave i poruke moraju da izgovore, a druge postove i poruke koje prime moraju da je preslušaju.
AirChat takođe može automatski da pretvara govor u tekst, za situacije u kojima korisnici ne žele ili ne mogu da slušaju poruke koje dobiju, piše Fast Company. Međutim – aplikacija uopšte ne dozvoljava pisanje, već samo govorne poruke.
Predstavljena je krajem prošle godine, a nedavno je redizajnirana. Dostupna je korisnicima Android i Apple uređaja, ali za sada samo onima kojima neko pošalje pozivnicu.
Bez obzira na to, broj korisnika AirChat-a stalno raste, pa će poslije nekog vremena biti zanimljivo vidjeti koliko korisnika će nastaviti da je koristi, i kako će se pozicionirati u odnosu na ostale mreže.