Američki proizvođač patika Najki (Nike) pokrenuo je kampanju protiv rasizma pod sloganom "Ne radi to" (Don't do it)
Kampanja, pokrenuta poslije hapšenja i smrti Afroamerikanda Džordža Flojda i talasa protesta zbog policijske brutalnosti u SAD, je izmenjena verzija čuvenog slogana kompanije - "Uradi to" (Just do it).
"Ovog puta - ne radi to... Ne pretvarajte se da ne postoji problem u Americi", poručio je američki gigant sportske opreme u videu koji je postavljen na Twitteru.
"Ne okrećite leđa rasizmu. Ne prihvatajte da se oduzimaju nedužni životi. Ne pronalazite više izgovore. Ne mislite da vas se to ne tiče", poručuje Najki u spotu u kojem se riječi ispisane bijelim slovima pojavljuju na crnoj pozadini.
Let’s all be part of the change.#UntilWeAllWinpic.twitter.com/guhAG48Wbp
— Nike (@Nike)May 29, 2020
U znak solidarnost, rivalska kompanija Adidas je retvitovala video, uz poruku "Samo zajedno idemo napred. Zajedno dovodimo do promjena", prenosi Glas Amerike.
Ovo nije prvi put da je Najki zakoračio u oblast socijalne pravde u Americi.
U septembru 2018, Najki je izazvao buru kada je objavio reklame u kojima je igrač američkog fudbala i aktivista Kolin Kapernik, koji je kritikovan zato što je klečao za vreme izvođenja američke himne u znak protesta zbog rasizma.