Ekonomija

Najskuplja zemlja za kupovinu automobila: Više od 70 hiljada dolara košta samo dozvola za posjedovanje vozila

Autor Dušan Volaš

Tek kad se kupi dozvola za posjedovanje vozila, može da se pristupi kupovini kola što Singapur svrstava u najskuplju zemlju za ovakvu kupovinu

Gužva u saobraćaju
Izvor: Shutterstock / ModernNomads

Vlasništvo nad autom u Singapuru, jednoj od najskupljih zemalja na svijetu, uvijek je bilo svojevrsni luksuz. Međutim, troškovi kupovine automobila su sada dostigli svevremenski vrhunac.

Desetogodišnja Dozvola za upravljanje vozilom - licenca koju ljudi u ovom bogatom gradu moraju kupiti prije nego što im se dozvoli da kupe vozilo - sada košta rekordnih najmanje 76.000 dolara (104.000 singapurskih dolara), više od četiri puta nego 2020. godine, prema podacima Agencije za transport zemlje.

I to samo kupuje pravo da se kupi standardni automobil kategorije A, sa malim do srednjim motorom od 1.600 kubnih centimetara ili manje.

Oni koji žele nešto veće ili raskošnije - poput SUV-a - moraće izdvojiti 106.630 dolara (146.002 singapurska dolara) za licencu kategorije B - u odnosu na prethodnih 102.900 dolara (140.889 singapurskih dolara).

Onda tu su i troškovi samog vozila o kojima treba razmisliti.

Sistem kvota je uveden 1990. godine kako bi se minimizirao saobraćaj i smanjile emisije u zemlji sa ograničenim prostorom koja ima 5,9 miliona stanovnika, ali se ponosi impresivnom mrežom javnog prevoza.

On je učinio automobile nedostižnim za prosječnog stanovnika Singapura, gdje je medijalna mjesečna kućna zarada u 2022. godini iznosila 7.376 dolara (10.099 singapurskih dolara), prema podacima Odjeljenja za statistiku.

Riki Go, lokalni trgovac automobilima, rekao je da je "skoro pao u nesvijest" kada je čuo za povećanje cijena.

"Prodaja već ide loše. Ovo će biti još gore za poslovanje", rekao je CNN-u.

Vong Hui Min, majka dvoje djece, rekla je da bi mogla morati ponovo razmisliti o svojoj zavisnosti od automobila, i pored toga što ga uglavnom koristi za svoju porodicu.

"Dosta se krećem, vozim djecu od i do škole, takođe za druge aktivnosti poput časova plivanja i časova. Potreban mi je automobil. Prevoz taksijem ili dijeljenim vožnjama svuda nije praktičan za mene", rekla je.

Prosječna singapurska porodica mora godinama štedeti samo da bi kupila automobil koji im pomaže u svakodnevnim potrebama, a eventualno održavanje predstavlja veliki trošak.

Za neke, ovo je samo posljednji finansijski udarac.

Lokalni stanovnici kažu da život u Singapuru, već proglašenom najskupljim gradom na svijetu, poslednjih godina postaje izuzetno skup zbog persistentne inflacije, rastućih troškova javnog stanovanja i usporenja ekonomije.

Međutim, pristalice sistema kvota tvrde da je on pomogao Singapuru da izbjegne vrstu gužve koja redovno blokira druge prestonice jugoistočne Azije poput Bangkoka, Jakarte i Hanoja.

Oni koji ne mogu da priušte Dozvolu za upravljanje vozilom mogu takođe koristiti obimnu javnu transportnu mrežu Singapura, ističu oni.

Ako ni to ne uspije, postoji opcija da se nabavi motocikl - dozvole za koje su relativno pristupačne, sa cijenom od 7.930 dolara (10.856 singapurskih dolara).