Automobili sa motorima koji idu na dizel sve su manje popularni, uglavnom zbog zagađenja, ali u posljednje vrijeme i cijene, kao i nestašice koja prijeti čitavom svijetu.
Većina analitičara smatra da će cijena preći 100 dolara po barelu do kraja godine, a to bi moglo zakomplikovati situaciju s inflacijom u EU i SAD. Situacija s dizelom je još gora. Očigledno je izbijanje svjetske nestašice, a već mjesecima cijena dizela raste brže od cijene sirove nafte. Efekat na vlasnike vozila na dizel je samo manji dio problema jer se kretanje cijena dizela preliva na cijelu ekonomiju, piše Indeks.
Rast cijene dizela širom svijeta, Rusija zabranila izvoz
Manjak dizela se već osjeća u cijelom svijetu kroz rast.RS Na tržištu postoji manjak od nekoliko desetina miliona barela, uprkos usporavanju industrijske aktivnosti u Kini i EU. Zapravo se proizvodnja još uvijek nije vratila na nivoe prije pandemije.
Sve ovo je ponovo aktuelizovalo pitanje da li je bolje kupiti bezninca ili dizela, a objavljen je i spisak dizelaša koji najmanje troše.
Koji dizelaši najmanje troše
Španski portal Coches.net je prikupio podatke o dizelskim modelima koji troše najmanje goriva, po WLTP merenjima, koja su bliža stvarnim uslovima vožnje.
Potrošnji ovih modela dodajte još otprilike pola litra goriva i bićete bliže praktičnoj potrošnji, odnosno potršnji u mješovitoj vožnji.
Spisak modela koji namanje troše:
- Opel Corsa 1,5D (4,2 l/100 km)
- Peugeot 208 Blue HDI 100 (4,2 l/100 km)
- Citroën C3 blue HDI 100 (4,2 l/100 km)
- Renault Clio Blue dCi 100 (4,1 l/100 km)
- Škoda Octavia 2,0 TDI 115 (4,1 l/100 km)
- Volkswagen Golf 2.0 TDI 115 (4,2 l/100 km)
- Seat León 2.0 TDI 115 CV Style XS (4,2 l/100 km)
- Audi A3 sedan TDI 116 CV Advanced (4,3 l/100 km)
- Kia Ceed 1.6 CRDI MHEV 136 CV Concept (4,4 l/100 km)
- Peugeot 308 5P Blue HDI 130 (4,5 l/100 km)
Mnogi od ovih modela imaju iste motore, mali Opel, Peugoet ili Citroën, odnosno sva vozila iz Volkswagenovog koncerna.
(MONDO.RS)