Gubitak produktivnosti zbog nezadovoljstva zaposlenih košta kompanije u Sjedinjenim Državama 1,9 biliona dolara godišnje, procjena je u godišnjem istraživanju "Galupa".
Zbog gubitka produktivnosti usljed nedostatka radnog motiva i elana, globalno ispušteni profit je pet puta veći.
"Te cifre bodu oči, a naprave ih, odnosno propuste da ih naprave, milioni Amerikanaca koji se sve više osjećaju `otuđeno` od svojih poslodavaca", piše "Blumberg".
Kao glavni razlog nezadovoljstva navodi se da zaposlenih kažu da "ne znaju jasno šta se od njih očekuje", zatim da žele da budu "dio nečeg većeg" od pustog profita za vlasnike i akcionare kompanije u kojoj rade.
Istraživanje pokazuje da je samo jedna trećina ispitanih rekla je da je angažovana na svom poslu, dok polovina ulaže samo minimalan trud, ono što se naziva "tihi prestanak".
"Ulozi su veliki za kompanije, jer bi angažovana radna snaga trebalo da preko produktivnosti pomogne u povećanju prodaje i profita. Bolje povezivanje sa osobljem, takođe, povećava zadržavanje radnika", rekao je Džim Harter, glavni naučnik za Galupovu praksu na radnom mjestu.
Imati motivisane zaposlene, kaže Harter, povezano je sa mnogo različitih rezultata koji su važni za organizacije.
Harter, autor nekoliko knjiga o menadžmentu, upozorio je kompanije da bi trebalo da primijete da angažovanje radnika ide dalje od pukog "činjenja dobrih stvari za ljude".
On ističe da zaposleni žele da osjete da je ono što rade na poslu povezano sa nečim većim od njih samih.
Da bi to popravio, Harter je predložio pojedinačne nedjeljne provjere i uputstva o tome kako da rade sa svojim kolegama.
"Kada se zaposlenima kaže kako da sarađuju jedni sa drugima, jasnoća uloga porasla je na oko 80 odsto sa skoro 50 odsto. Ova vrsta strategije je posebno potrebna mlađim radnicima jer je mnogo veća vjerovatnoća da će promijeniti posao u potrazi za ispunjenijim balansom između posla i privatnog života", rekao je Harter.
(Srna)