Koronavirus je u onlajn sferu na neko vrijeme preselio školu, pozorište, festivale, a kako stvari stoje tako će biti i sa predstojećom izbornom kampanjom, bar u većoj mjeri nego što je to bio slučaj tokom ranijih izbornih ciklusa.
Iako većina političkih partija u RS već uveliko posjeduje naloge na društvenim mrežama, kao i ljude koji se bave upravo tom vrstom komunikacije sa građanima, neke od njih će ove godine u promociju u onlajn sferi uložiti više vremena, novca i energije.
U Partiji demokratskog progresa (PDP) kažu da će u ovoj kampanji, posebno zbog specifičnih okolnosti proisteklih iz pandemije virusa korona, poseban značaj će biti posvećen društvenim mrežama.
"Osnažili smo tim koji je zadužen za izradu sadržaja, organizovani su lokalni timove za medije, što uključuje i društvene mreže, a koji djeluju u koordinaciji sa centralnim Sektorom za informisanje. Postoji budžet predviđen zadruštvene mreže, koji će biti korišten prema pravilima CIK i Izbornog zakona," kaže za Mondo portparol PDP-a Anja Petrović.
Ona navodi da su neki od političara koji su najprisutniji na mrežama, gdje imaju širok krug publike, upravo zvaničnici PDP-a, a posebno naglašava da je njihov broj pratilaca rastao isključivo zbog sadržaja, a ne kupovinom "lajkova."
"Partija demokratskog progresa u kontinuitetu, već nekoliko godina, pridaje značaj novim komunikacijskim alatima, što uključuje i društvene mreže, kao i kreiranju sadržaja prilagođenog tom načinu obraćanja javnosti," ističe Petrovićeva.
Portparol Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD), Radovan Kovačević, kaže da u ovoj stranci još od 2014. godine imaju poseban tim za društvene mreže.
"Još prije šest godina smo napravili naše zvanične stranice i naloge na društvenim mrežama. Npr. prva smo stranka u RS i BiH koja je imala nalog na 'tviteru' i 'instagramu.' Ozbiljno radimo kampanju na društvenim mrežama, ali ne pretjerano pretenciozno kako to rade neki drugi. Imamo, naravno, poseban tim i budžet za ovu kampanju, kao i budžet koji se odnosi konkrento na društevene mreže i veoma ozbiljno doživljavamo i taj vid komunikacije sa građanima," ističe Kovačević.
U Srpskoj demokratskoj stranci (SDS) takođe su naglasili da će svoju izbornu kampanju prilagoditi novonastaloj situaciji, jer su epidemiološkim mjerama zabranjena veća okupljanja građana.
"To znači da će jedan od fokusa kampanje biti marketing na društvenim mrežama i onlajn glasilima. Onlajn kampanji pristupićemo na jedan kreativan način jer internet pruža mogućnost dvosmjerne komunikacije između kadidata i birača. Ključ uspješne saradnje između građana i kandidata na predstojećim lokalnim izborima biće svakako dobra komunikacija," rekli su nam u Sektoru za odnose s javnošću SDS-a.
Slično kao pomenute tri stranke ponašaće se i Demokratski narodni savez (DNS) gdje najavljuju da će se prilagoditi novim okolnostima prilikom organizovanja izborne kampanje.
"I mi ćemo, u skladu s tim okolnostima, više pažnje posvetiti kampanji na internetu i imaćemo timоve ljudi širom Republike Srpske. Internet daje mogućnost brze dvosmjerne komunikacije i nama će posebno važno biti da čujemo komentare i mišljenje ljudi jer nama su ljudi važni," objasnili su u DNS.
U ovoj stranci još navode da su mladi ljudi sada glavna odlika DNS-a, a društvene mreže su im po prirodi stvari svakodnevni kanal komunikacije i "tu je nova energija DNS-a već prepoznata."