Transport je jedan od najvećih proizvođača ugljen-dioksida i električni automobili nisu rešenje tog problema.
Kada bi "preko noći" svi automobili u Evropi dobili isključivo električni pogon, globalna emisija CO2 bi se smanjila za samo 0,4 posto, reči su visokog predstavnika iz transportsne industrije, koje prenosi britanski Auto Express.
Trenutno na evropskim putevima ima oko 300 miliona automobila od čega 800.000 potpuno električnih, kojih svakim danom ima sve više.
Međutim, govoreći na samitu "Budućnost automobila" (Financial Times Future of the Car), predsednik Evropskog udruženja automobilskih dobavljača Roberto Vavasori je rekao da fokusiranje na električnom voznom parku neće imati bitniji uticaj na smanjenje emisije CO2 koliko se misli.
"Evropa je odgovorna za 10 odsto svetske emisije CO2, dok Kina, SAD i Indija proizvode 66 posto", naveo je Vavasori. "A znamo da se 7 odsto globalne emisije odnosi na laka vozila (putnički automobili i laka komercijalna vozila), a bi se nekako cela evropska flota elektrifikovala, izbacivali bismo samo 0,7 odsto manje CO2 na globalnom nivou."
Čak i ova brojka bi u realnosti bila još manja, jer električna energija, kojom se pune ova vozila, se dobija sagorevanje fosilnih goriva, pa realna prognoza iznosi samo 0,4 odsto.
Transport, proizvodnja električne energije i industrija su tri najveća proizvođača CO2.
MONDO TV: NISAN LIF - NAJPRODAVANIJI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL U EVROPI: