Prvi pravi električni Folksvagen, ID.3 je u prva 24 časa rezervisalo čak deset hiljada kupaca.
U ovom trenutku električni automobili čini tek 2,3 odsto globalnog voznog parka. Međutim, njihov godišnji rast je poslednjih nekoliko godina strahovit. Od 2012. prodaja električnih vozila (EV) raste po prosečnoj godišnjoj stopi od čak 60 odsto, a rekord u prodaji je postignut prošle godine, kada je širom sveta prodato, po prvi put, više od dva miliona EV.
Najveće svetsko tržište je Kina, dok je najveći udeo elektromobila u Norveškoj.
Eksplozija u prodaji se očekuje tokom sledeće godine, kada se tržištu, na kome trenutno vladaju Nisan Lif i Teslini modeli, pridruže Opel Korsa-e, Folksvagen ID.3, Škodu Citigoe iV i Honda e, modeli za kojima već sada postoji velika potražnja. Prvi pravi električni Folksvagen, ID.3 je u prva 24 časa rezervisalo čak deset hiljada kupaca.
Prema analizi BNEF-a (Bloomberg New Energy Finance), do 2040. oko 57 odsto novih automobila imaće električni pogon. Ovaj model važi za putnička, ali i za laka komercijalna vozila, poput Renoa EZ-Flex.
U BNEF-u pretpostavljaju da je vrhunac prodaje putničkih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem iza nas. Niže cene novih električnih vozila (ID.3 će koštati manje od 30.000 evra, bez subvencija) uz očekivano niže troškove održavanja će ubrzati "električnu priču", smatraju analitičari.
Očekuje da je u naredne dve decenije skočiti sa prošlogodišnja dva miliona na 56 miliona 2040. godine, dok će prodaja modela sa SUS motorima pasti sa 85 miliona na 42 miliona.
BNEF predviđa i da bi se već 2025. zbog pada cena baterija, elektrovozila mogla svojom ukupnom cenom (kupovina i troškovi održavanja) približiti klasičnim vozilima, pa čak bila i jeftiniji izbor.
Očekuje se da će veliki "električni talas" krenuti od flotne prodaje, jer će velike firme najpre prihvatiti električna vozila.
Očekuje se i da će broj vozila, čiji su vlasnici privatna lica, polako krenuti da pada zbog sve veće dostupnosti "kar-šeringa", usluge deljenja vozila.