Interesovanje koje vladalo za konferenciju bilo je zaista veliko, a sva mjesta za učešće su bila popunjena mnogo prije isteka zvaničnog roka za prijave.
Interesovanje koje vladalo za konferenciju iz oblasti informacionih tehnologija (IT) i marketinga, koju je m:tel poklonio u prvom redu, mladim preduzetnicima, studentima, freelancerima i programerima, te marketing menadžerima, bilo je zaista veliko, o čemu svjedoči i činjenica da su sva mjesta za učešće bila popunjena mnogo prije isteka zvaničnog roka za prijave.
Digital Spark je prijavljenim učesnicima pružio specifična znanja iz sektora informaciono-komunikacionih tehnologija, a program je bio podijeljen na nekoliko najaktuelnijih tema, kojima su se pozabavili predavači, stručnjaci iz ove oblasti.
O glavnoj temi konferencije govorio je Faik Ćatibušić, senior software inženjer iz kompanije Mistral Technologies, koji je otkrio učesnicima sve o Androidu, trenutno najpopularnijem operativnom sistemu, te predstavio njegovu posljednju verziju - Lollipop.
"Jako je dobro da je ovakva konferencija organizovana za studente elektrotehničkog fakulteta, ali i studente marketinga, jer na taj način i jedni i drugi mogu prošiti vidike vam svojih primirnih oblasti. Nadam se da će se oni međussobno upoznati, te razviti neki oblik zajedničke saradnje", istakao je Ćatibušić.
On je učesnike upoznao i sa razvojem aplikacija za pametne uređaje, te ukazao na pravce razvoja ove industrije, predstavio interesantne primjere iz prakse i pretpostavke njenog daljeg razvoja.
"Digital Spark je zaista fantastična prilika da se mladi poduzetnici - sadašnji i budući - upoznaju sa najnovijim trendovima u svjetskom start up i marketing svijetu. Nekada je bilo potrebno 50 godina da se izgradi kompanija od milijardu dolara, a sada je tehnologija i dostupnost iste smanjila taj jaz na svega par godina", naveo je Kenan Salihbegović, marketing menadžer Hub387, koji je držao predavanje na temu IT biznisa.
Dodao je da mu je izuzetno drago da najuspješnije domaće kompanije poput M:tel-a shvataju važnost ulaganja u mlade i širenje znanja kada je u pitanju oblast tehnologije.
"Duboko sam ubijeđen da imamo veoma mnogo talentovanih i pametnih mladih ljudi i da će BiH na taj način uspjeti da izađe na svjetsko tržište", zaključio je on.
Maja Starčević, marketing menadžer iz BitLab-a, pričala je o primjeni marketing koncepta u razvoju i komercijalizaciji tehnoloških inovacija, a Jovana Karalić, marketing asistent, otkriti kako sve to zajedno izgleda na primjeru odnosa uspješnih kompanija, kao što su m:tel i Allview.
Nakon izlaganja stručnjaka, na bini su im se pridružili i mladi preduzetnici, koji su otkrili ponešto o svojim idejama, a zatim se kroz konstruktivni dijalog ukazivalo na dobre stvari, ali i nedostatke njihovih projekata na koje treba da obrate pažnju.
"Nedavno sam osnovao firmu i odlučio sam da učestvujem u konferenciji kako bih se informisao o primjeni marketinga, ali i kako bih saznao nešto u aktuelnostima kada su u pitanju savremene tehnologije. Bilo je veoma korisno, a znanje koje sam stekao se prije ili kasnije iskoristiti", kazao je Semir Musić, jedan od učesnika Digital Spark konferencije.
Na kraju ovog druženja upriličena je i zanimljiva provjera usvojenog znanja, a najboljima su organizatori uručili vrijedne nagrade.
Pored m:tel-a i kompanije Allview iz Rumunije, kao generalnih pokrovitelja, organizator Digital Spark konferencije je Omladinski centar Auctus iz Banjaluke, a uz partnersku podršku sarajevskog Hub387.
Naredna konferencija Digital Spark biće održana u Mostaru 22. novembra u Tehnološkom parku Intera, a svi zainteresovani za učešće mogu se prijaviti putem zvaničnog portala allviewconference.com.