Twitter, Instagram i Facebook nisu loši sami po sebi. Ono što može napraviti problem jeste loš način njihovog korišćenja. Evo šta ne treba da radite.
Društvene mreže “okupljene“ su oko ideje da nas zbliže sa prijateljima i pomognu nam u pronalaženju novih. Ipak, kako vrijeme prolazi, tako se pojavljuje sve više korisnika koji drušvene mreže koriste na pogrešan način. Kako to znamo? Pa, jednostavno - njihove objave su dosadne, pojavljuju se suviše često, prazne su ili bez poente i svrhe, napadne su ili na bilo koji drugi način opterećuju druge korisnike/prijatelje na mreži.
Da se na vašem Facebook, Twitter ili nekom drugom nalogu ne bi primjenjivala opcija Hide/Block morate da vodite računa o tome šta pišete i o načinu na koji to pišete. Naravno, na svakom korisniku je da odluči kako će voditi svoje profile na društvenim mrežama, ali lista stvari koje korisnici na njima ne vole slijedi i jasno pokazuje šta ne treba raditi.
1. Samopromocija
Oko 19 odsto korisnika društvenih mreža, prema istraživanju SweetBand portala, blokira prijatelje ili korisnike koji se previše reklamiraju. OK je imati krojačku radnju, poslastičarsku radionicu ili sličan biznis, ali ga ne reklamirajte previše. Ljudi nisu tražili to da gledaju.
2. Oduševljenje na svakom koraku
Ukoliko se oduševljavate svakim postom na Twiteru i Fejsu, onda spadate u grupu od oko 22 odsto korisnika, koji će biti blokirani zbog svog oduševljenja svim i svačim. Takvi korisnici obavezno ostavljaju poruke poput “Sjajno“, “Jaooo, divnooo“, “Baš je super“, kao i gomilu poljubaca, srca i smajlija ispod objava svojih prijatelja.
3. Spameri sa raznim događajima
Organizujete žurku za sebe ili lokal u kojem radiš? OK, pozovite ljude, ali nemojte biti navalentni! Jedan poziv je sasvim dovoljan. Facebook će sam podsjetiti korisnike koji su dobili pozivnicu dan ili nekoliko sati pred žurku sa napomenom da potvrdi ili otkaže svoje prisustvo na istoj. Svakodnevno pozivanje na događaje smara čak četvrtinu Facebook korisnika.
4. Čekiranje na svakom mjestu
Bio sam ovdje. Sada sam tu. Već sam otišao. Ovdje sam. To je dosadno. Ljudi to ne vole, jer ih uglavnom ne zanima gdje ste baš u svakom trenutku. Trećina korisnika “lupa“ blok na Twitteru i Facebooku korisnicima koji se non-stop prijavljuju negdje.
5. Nezadrživi objavljivači statusa/tvitova
Njih ne možemo da izbjegnemo - oni su svuda! Količina njihovih objava je nevjerovatna. Zbog toga ih sa tajmlajna sakriva trećina korisnika društvenih mreža.
6. Ponosni roditelji (vlasnici) djeteta (ili ljubimca)
Ovo je posebna kategorija, koja je možda i najčešće komentarisana u negativnom kontekstu. Da li je dobro ili loše objavljivati fotografije svoje djece (ili ljubimca) i hvaliti se činjenicim da je neko roditelj (vlasnik) ovog puta nećemo komentarisati, ali ponosne roditelje sa Fejsa i Twittera sklanja više od 36 odsto korisnika.
7. Hajde da se igramo
Koliko poziva na igranje dobijate dnevno? Da, i ovdje je isto. Zato više od 37 odsto korisnika Facebooka blokira takve prijatelje.
8. Hvalisavci
U bilo kom obliku, izdanju, tonu... Njih blokira preko 42 odsto korisnika Twittera i Fejsa. Ljudi ne vole prijatelje koji su “puni sebe“.
9. Objavljivanje slika hrane
“Baš me briga šta jedeš, u kom restoranu, ko je to skuvao i kojim povodom“. Većina korisnika društvenih mreža Instagram, Facebook i Twitter razmišlja ovako, jer čak 45 odsto njih blokira prijatelje koji objavljuju slike hrane. Neki psiholozi čak tvrde da osobe koje često postavljaju takve slike boluju od neke vrste psihičkog poremećaja!
10. Držanje dijete i održavanje kondicije javno
Šta si danas pojeo, a šta preskočio. Koliko si km pretrčao, kojom rutom i koliko si kalorija potrošio. Teško da nekoga to zanima. Istraživanje je pokazalo da čak 53 odsto korisnika ne voli ovakve objave na svom tajmlajnu društvenih mreža i da takve prijatelje rado odstranjuje sa istih.
Ovdje smo nabrojali samo neke od najčešćih grešaka korisnika društvenih mreža. Ukoliko smo neki zaboravili - dopunite nas u komentarima.
(Marko Čavić, MONDO)