Čeka nas zanimljiva sezona, nadamo se podjednako uzbudljiva kao i prethodna.
Luis Hamilton je potvrdio da će se takmičiti u Formuli 1 i naredne sezone i time je kompletirana lista svih vozača koje ćemo gledati u "najbržem cirkusu" od 20. marta.
Vidjećemo čak 23 trke, a tu su i nova pravila. Zvaničnici takmičenja odlučili su da "sprint kvalifikacije" ostaju i tokom 2022. godine, uprkos pomiješanim reakcijama navijača, a odlučeno je da ćemo ih vidjeti na tri lokacije: Imoli, Austriji i Brazilu. Ono što je drugačije je bodovanje.
Ubuduće, u sprint kvalifikacijama će pobjednik dobijati osam bodova, a svaki sljedeći vozač do osme pozicije po bod manje, odnosno: 7, 6, 5, 4, 3, 2 i 1.
Osim toga, promijenjen je i sistem bodovanja ukoliko trke budu skraćene iz nekog razloga (recimo vremenske prilike). Vidjeli smo takvu situaciju u Belgiji prošle godine, kada zbog kiše nije bilo moguće nastaviti trku, pa je Maks Ferstapen proglašen za pobjednika pošto je odvezao dva kruga iza "sejfti kara". Dobio je polovinu bodova, kao i svi koji su inače završili među deset najbolje rangiranih.
Sada se to mijenja, pa bodove više neće dobiti niko ako lider ne odveze bar dva kruga bez vozila bezbjednosti ili virtuelnog vozila bezbjednosti.
Ako lider trke napravi više od dva kruga, ali pređe manje od 25 odsto trke, šest najbolje plasiranih vozača će dobiti bodove i to po sistemu 6, 5, 4, 3, 2 i 1 bod. Ako lider trke kompletira više od 25 kompletne vože, a manje od 50 posto krugova, bodove će dobiti top 9 vozača i to po sistemu 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
U slučaju da lider pređe više od 50, a manje od 75 posto krugova, onda se bodovi raspoređuju za top 10 vozača po sistemu 19, 14, 12, 9, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Svaki procent kompletiranih krugova iznad 75 će značiti raspodjelu punog broja bodova.