Zlatni Globus je iza nas, svi smo se okrenuli prema Oskaru.
Po Globusu filmski kladioničari ''navijaju sat'' i donekle određuju kvote za najznačajniju dodjelu filmski nagrada. Mali brat Oskara je ove godine podbacio po onim sitnim skandalima koje sebi, obično, može dopustiti. Nakon što je Žervejs četiri puta vodio dodjelu, strani novinari su se ove godine odlučili za Džimija Falona, pokušavajući spustiti loptu i igrati na sigurno (i Franko je izgledao kao siguran izbor za Oskara).
Ova godina nam je ponudila odgovor na pitanje šta bi bilo kada bi se stvaran mjuzikl nominovao za najprestižnije nagrade u ceremoniji koja je prošle godine nagradu za najbolju komediju/mjuzikl dala, iz samo njima poznatom razlogu, ''Marsovcu'' Ridlija Skota. Rajan i Ema su izgleda bili ili smiješniji, ili bar više koordinisani, od Dejmona na Marsu i pokupili su sve i svašta što je bilo bitno.
''Čikago'' je prije skoro 15 godina osvojio dvije bitne nagrade (mjuzikl/komedija za film i Rene Zelveger za najbolju žensku ulogu) i svi smo mislili da je Holivud spreman na povratak mjuzikla. Pogriješili smo kao kada smo Beniniju dali Oskara za ''Život je lijep'', no dobro. Imali smo mi u ovoj kategoriji zadnjih par godina više-manje legitimnih ostvarenja. Radovalo me je kada sam vidio kako se Marfi vratio u ''Djevojkama iz snova'', Finiksa kako igra Džoni Keša, a i realno Rasel Kroua kako je tek na snimanju shvatio da je ''Les Miz'' mjuzikl (DA, ''Les Miserables'' zovem ''Les Miz'', osjećam tu prisnost nakon traume, Stokholmski sindrom izazvan gledanjem Australijanca koji iz kadra u kadar shvata da će morati pjevati do kraja).
U inat seksualnoj orijentaciji, ja sam fan mjuzikla. Vinsent Mineli je bog i treba mu zapaliti (mirišljavu?) svijeću. Uvijek ću braniti ''Mulen Ruž'' i smarati ljude YT klipovima kako Aster uđe u ''Dem Bones Cafe'' i nađe Sid Šeriz (guglaj ''Girl Hunt Ballet''). Želim da vjerujem kako je ''La La Land'' ako ne bitan, bar dobar film. To jeste film, kako strani kritičari kažu, koji je ljubavno pismo starom Holivudu. Ja volim taj Holivud na koji se pozivaju ali ''Whiplash'' ili kako je kod nas preveden ''Ritam ludila'' me nije kupio, nije me kupio nikako. To je bio ''Roki'' sa boljom muzikom i skoro isto krvi. Mjuzikl je nezahvalan žanr sa jako konkretnim okvirima i stvarno bih želio da ovo bude dobar film, ali vrijeme će pokazati.
Čudno je to veče bilo, svi su Bredu pljeskali kada je izašao na binu kao da se riješio lumbaga, a ne Grdane. Meril Strip je ono po čemu će se pamtiti ovogodišnja dodjela. Tramp je tema za druge tekstove, za sve tekstove ali ''najprecijenjenija glumica'' je osvijestila nezadovoljstvo pola Amerike i (skoro) cijeloga svijeta kroz konkretan primjer. Istoriju, ako uzmemo kao indikaciju, Meril će dobiti nominaciju Oskara i za ovaj govor. Haljine su, valjda, bile zanimljive, glamurom negdje između prošle i iduće godine.
Ispucao sam se sa mjuzikli referencama, bilo šta podrobnije o haljinama bi bilo previše.
''Kruna'' je osvojila glavnu nagradu televizije uprkos nekim vječnim favoritima. Novi projekat Donalda Glavera, TV publici najpoznatijeg po ulozi Troja u seriji ''Zajednica'' (''Community''), a ostalim pod svojim hip-hop pseudonimom Childish Gambino se okitio titulom najbolje komedije, a Glaver je pokupio i nagradu za najbolju ulogu u komediji.
Generalna proba pred Oskar je završena, neka imena i favoriti su se iskristalisali, od objave nominacija nas dijeli par dana, sve je spremno.
Nemanja Savanović za Mondo.ba