Lista 32 aplikacije koje bi svako trebalo da ima na svom telefonu ili lista sa šest aplikacija koje vam ne trebaju, šta mislite?
Kompanija Apple je napravila listu od 32 aplikacije koje bi svaki korisnik iPhone uređaja trebalo da ima na svom telefonu.
S obzirom na to da Apple izuzetno vodi računa o tome koliko su kvalitetne aplikacije i koliko se programeri trude da ih prilagode iPhone ekosistemu tj. da ih optimizuju da najmanje troše bateriju, ne opterećuju sistem, ali rade kvalitetno, ovo su aplikacije koje bi manje-više trebalo da ima i svaki Android korisnik.
Zanimljivo je da je ova lista internacionalna i ne odnosi se samo na SAD, pa se većina ovih aplikacija, makar 25 njih može koristiti u potpunosti i kod nas na Android i Huawei Mobile Services telefonima.
Lista aplikacija nalazi se u App Store prodavnici, pod karticom Must-Have Apps i Essential apps to get started, a prvog dana aprila osvežena je potpuno novim aplikacijama - kompletnu listu dajemo vam u nastavnu vijesti.
Ipak, ako samo i letimično bacite pogled na ovu listu jedno ćete odmah uočiti - sumrak društvenih mreža i aplikacija za dopisivanje Marka Cukerberga, osnivača i direktora Meta kompanije i ekosistema.
- Snapchat
- Discord
- Cash App
- TikTok
- YouTube
- Gmail
- Amazon
- Bumble
- Hulu
- Disney+
- Venmo
- Tinder
- Shein
- Pandora
- Starbucks
- SoundCloud
- Widgetsmith
- Walmart
- Picsart
- Amazon Prime Video
- HBO Max
- YouTube Music
- Duolingo
- Twitch
- ESPN
- Hinge
- Calm
- Paramount+
- Crunchyroll
- DAZN
Razlog za ovako nešto bi mogao da datira još od Apple-ovog uvođenja funkcije App Tracking Transparency (ATT) tokom 2020. godine.
facebook privatnost podataka ugrožena ios 14 att ad tracking transparency
Kad ju je Apple prvi put najavio, predsednik i izvršni direktor tadašnje Facebook kompanije Mark Zuckerberg napao je Apple, jer je dozvolio iPhone korisnicima da odluče da li žele da ih aplikacije prate non-stop na internetu i putem aplikacija. Bez svojih tragača, da ih tako nazovemo u Facebook i drugim Meta aplikacijama, oglašivači ne bi znali koje proizvode su iPhone korisnici nedavno tražili na mreži i ne bi mogli da im ciljano šalju reklame za njih.
Ipak, glavni razlog Cukerberga za brigu, što je direktor Meta kompanije nedavno i otkrio, jeste mogući gubitak od čak 10 milijardi dolara tokom 2022. godine zbog App Tracking Transparency (ATT) funkcije.
Apple korisnici su očigledno usamljeni, pa im kompanija preporučuje 3 aplikacije za onlajn viđanje i nisu onlajn društveni, jer nema popularnih društvenih mreža
Da li je razlog ovo ili Apple jednostavno demonstrira silu (jer mu se tako može) verovatno nećemo saznati lako, osim ako neko direktno ne pita Tima Kuka za ovu odluku. Veoma je važno reći da Apple na listu nije uključio ni Netflix i Spotify, koji se glasno bore protiv striktnih pravila naplate u okviru iOS ekosistema i traže da im kompanija ne uzima do 30% od svake transakcije. Dakle, Apple bi zaista mogao ovakvim pristupom jednostavno da demonstrira silu.
Američki proizvođač je možda izbacio Instagram, Messenger, WhatsApp i Facebook i zbog velikog broja skandala koje su svaka od aplikacija imale sa privatnošću i curenjem ličnih podataka korisnika. Zgodno je napomenuti da je ova odluka neobična i zbog razloga što svaku od pomenutih Meta aplikacija koristi najmanje milijardu ljudi širom sveta.