• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Apple je kriv što je sve više reklama na Androidima: Natjerali oglašivače da napuste iOS i pređu kod konkurencije

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Oglašivači napuštaju iOS platformu kako bi mogli da više reklamiraju svoje proizvode na Android uređajima.

 Apple je kriv što je sve više reklama na Androidima: Natjerali oglašivače da napuste iOS i pređu kod konkurencije Izvor: YouTube/ Printscreen/ Pocketnow

Kada je početkom aprila kompanija Apple plasirala verziju operativnog sistema iOS 14.5, sve oči su bile uprte u opciju App Tracking Transparency (ATT).

Uz pomoć nje, korisnici iPhone telefona su konačno dobili priliku da sami odlučuju kojoj aplikaciji će dozvoliti pristup da skuplja podatke.

Ovakva odluka je najteže uticala na kompanije koje najviše zarađuju tako što prate aktivnost korisnika, pa im potom šalju personalizovane reklame. Takav poslovni model koristi i Facebook koji se najviše protivio što je Apple implementirao ATT. Nove opcije za privatnost korisnika su natjerale brojne kompanije za oglašavanje da promijene platformu koju koriste.

Kako tvrdi Post-IDFA Alliance (grupa kompanija za mobilno oglašavanje i adtech), dvije nedjelje nakon predstavljanja ATT, oglašivači su se prebacili na Android platformu.

The Wall Street Journal je prenio da su troškovi oglašavanja porasli na Android uređajima kako je došlo do migracije, dok je cijena za reklame na iOS uređajima za 30% manja nego kod konkurencije. Digitalna agencija za oglašavanje Tinuiti je otkrila da je Facebook doživio veliku promjenu u fokusu oglašavanja jednom kada se pojavio ATT, prenosi 9To5Mac. U periodu od maja do juna ove 2021. godine je zabilježen porast od 18% u reklamiranju Facebook-ovih klijenata na Android uređajima, dok je sa druge strane broj klijenata na iOS platformi opao za 17% u istom vremenskom periodu.

Iako je Apple gotovo sigurno izgubio dio prihoda od oglašavanja, ne može da se ospori da je implementiranje opcije App Tracking Transparency bio odličan pogodak, pogotovo kada je u pitanju širenje reputacije da vode računa o privatnosti svojih korisnika. Kada na to dodate nešto fleksibilnija pravila kod Android operativnog sistema, sasvim je logično bilo da će se oglašivači odlučiti na tu platformu poslije sve većeg broja iOS korisnika koji odbijaju da dozvole pristup aplikacijama da koriste njihove podatke u te svrhe.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS