Aplikacije i dalje prikupljaju vaše podatke: Bez obzira na to da li ste aktivirali novu opciju za privatnost | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ATT

Aplikacije i dalje prikupljaju vaše podatke: Bez obzira na to da li ste aktivirali novu opciju za privatnost

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Novi veliki problem za kompaniju Apple i njenu novu alatku za privatnost korisnika.

Izvor: SMARTLife / Unsplash/ William Hook

Apple bi veoma uskoro mogao da napravi promjene koje se tiču opcije App Tracking Transparency (ATT) koja je došla sa iOS 14,5.

Uz pomoć ATT opcije, korisnici mogu da onemoguće aplikacijama da ih prate uz pomoć IDFA (Identificaton for Advertisers), a ni programeri neće dobijati podatke sa korisnikovog uređaja.

Posljednji podaci govore da je samo 16% iOS korisnika prihvatilo da i dalje dobija reklame prilikom korišćenja interneta i aplikacija. Erik Suefert, konsultant za marketinšku strategiju napominje da mnoge aplikacije koriste "zaobilaznice" kako bi identifikovali one koji nisu prihvatili uslove. Zahvaljujći njima, pojedine aplikacije skupljaju istu količinu informacija kao i prije plasiranja opcije ATT.

The Financial Times je imao pristup elektronskom mejlu poslatog od strane jednog od autora aplikacija sa App Store prodavnice, a u njemu stoji da i dalje mogu da skupe do 95% podataka korisnika iOS uređaja tako što iskoriste IP adresu dobijenu sa telefona i mreža koje koriste. Ta tehnika je poznata kao fingerprinting, a Apple ju je zabranio. U tom mejlu stoji da programeri "možda neće koristiti te podatke radi identifikacije uređaja".

Još jedno zaobilazno rješenje zasniva se na "probabilističkim" metodama identifikacije korisnika, a mnogi veruju da ih Apple dozvoljava, jer se zasnivaju na privremenim podacima umjesto na trajnom ID-u uređaja. Međutim, Apple nije komentarisao pitanje da li njihova pravila razlikuju otiske prstiju i "verovatnoću podudaranja", prenosi PhoneArena.

Aleks Ostin, CEO mobilne marketing platforme Branch, ističe da "postaje jasno da je iOS 14,5 promocija za marketing, umjesto stvarna inicijativa za privatnost". Šon O' Brajan, osnivač laboratorije za privatnost Univerziteta Jejl, kaže da Apple sam sebe tapša po leđima zbog svog novog sistema privatnosti i da mnogo promoviše nove funkcije privatnosti iPhone uređaja, iako ih ne sprovodi u potpunosti.

Ovako nešto bi moglo da dovede Apple do novog sudskog spora: "Apple možda to otkrije težim putem, kao što je to Google uradio, ukoliko ta kompanija bude dobila tužbu zbog zavaravanja korisnika kada je u pitanju privatnost" - smatra Šon O' Brajan, dok Suefert smatra da je na neku ruku Apple saučesnik u prikupljanju podataka pošto nisu ispravili takvo ponašanje aplikacija, iako su u više navrata istakli da je takvo poslovanje nedopustivo.

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 1

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zole

Zar je neko i pomislio da su napravljene za nešto drugo , nego za špijuniranje

RECENZIJE

TIPS & TRICKS