Stranica za društveno umrežavanje Fejsbuk sačinila je listu najpopularnijih pojmova koji su se pojavljivali u statusima korisnika u 2009. godini.
Na osnovu te liste, Fejsbuk je objavio da su se u statustima najčešće pojavljivali nazivi pojedinih Fejsbuk aplikacija, zatim FML (internet stranica fmylife.com, na kojoj korisnici objavljuju potresne priče iz svog života), svinjski grip, porodica, filmovi, smrti slavnih osoba Majkla Džeksona i Patrika Svejzija, te pojmovi sport, Tviter, Lajdi Gaga, religija i zdravlje.
Veoma često su se u statusima pojavljivale i riječi kao što su mama, tata, sin, sestra, brat, djeca i kćerka, preneo je radio "Slobodna Evropa".
Fejsbuk je najpopularnija društvena mreža u 100 od 127 zemalja na svijetu i tokom ove godine dostigla je cifru od 350 miliona korisnika širom svijeta. "Napadima" Fejsbuka trenutno jedino odolijevaju u Rusiji, Kazahstanu, Kini, Mongoliji, Tajlandu, Peruu, Rumuniji, Portugalu, Brazilu i Estoniji.
Fejsbuk je 4. februara 2009. godine proslavio svoj peti rođendan. Na taj dan, prije pet godina, student američkog univerziteta Harvard Mark Zukerberg napravio je vebsajt za svoje kolege-studente, i nazvao ga Fejsbuk.
Sajt se vrlo brzo pročuo po Harvardovim studentskim domovima, a potom se proširio i na druge univerzitete - nova generacija pronašla je zgodan način da organizuje svoj društveni život.
Tinejdžeri, studenti i mlađa populacija najčešći su korisnici sajta, ali njegova popularnost raste i među starijom generacijom.
Mark Zukerberg, danas predsjednik upravnog odbora Fejsbuka, odolio je iskušenjima da proda sajt i da sa 24 godine postane jedan od najmlađih milijardera na svijetu.
On, međutim, želi da ostane nezavisan, a zaradu planira da stekne na reklamama.
Međutim, kako je za britanski radio Bi-Bi-Si izjavio Aleks Bermaster iz organizacije Nilsen netrejtings, koja između ostalog mjeri posećenost sajtova za socijalno umrežavanje, veći broj reklama na Fejsbuku mogao bi da se pokaže kao mač sa dvije oštrice.
"Sajt je privlačan za oglačivače zato što ima mnogo sociodemografskih podataka o svojim korisnicima - ko su oni i šta vole. Problem je, međutim, u tome što se sve dešava na sajtu za druženje, i ljudi ne vole da im se tamo nude reklame", istakao je on.
Fejsbuk trenutno izgleda kao jedna od najuspješnijih stranica koja se pojavila na internetu posljednjih godina, ali i ranije se dešavalo da neki vebsajtovi postanu veoma popularni, a da onda njihovi korisnici naglo odu i pronađu neku drugu zabavu, naveo je BBC. (Tanjug)