• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Aplikacije mijenjaju svrhu mobilnih telefona

Pozivi i poruke – to je bilo ono što su pružali stariji modeli mobilnih telefona.

 Aplikacije mijenjaju svrhu mobilnih telefona Izvor: MONDO

Onda su došli digitroni, kalendari pa muzika i kamere, a danas su aplikacije bezbrojne. Na njih se, vrlo rado, troše milijarde dolara.

Te aplikacije, ili kako ih u žargonu zovu "apps", stvorile su od mobilnih telefona više od uređaja za komunikaciju.

Ti softverski paketi unapređuju funkcije smartfona, bilo da je riječ o igricama, organizaciji obaveza, navigaciji u saobraćaju ili govornim komandama. Sve što smartfon na prvi pogled nije mogao, aplikacije su učinile mogućim, piše "Dojče vele".

Prema posljednjim istraživanjima, na godišnjem nivou se širom svijeta proda 200 miliona modernih mobilnih telefona sa posebnim performansama.
Apple lider na tržištu
Apple, proizvođač popularnog iPhone uređaja u svojoj Apps prodavnici čak i konkurenciji ukazuje na razne mogućnosti zarade u svijetu aplikacija za mobilne telefone.

U toj onlajn prodavnici korisnici mogu da preuzmu razne aplikacije, neke su besplatne, druge nisu. Tržište aplikacija koje kompanija Apple zagovara, u septembru prošle godine oborilo je sve dosadašnje rekorde.

U tom periodu je broj skinutih ili kupljenih aplikacija na Internetu, prešao dvije milijarde. I konkurencija koju predstavljaju Google, BlackBerry i Nokia na tržištu aplikacija dobro posluju.

Ali Apple u svakom slučaju ostaje lider u svijetu aplikacija. Procjene govore da bi ova kompanija do kraja 2013. godine samo od pomenutih aplikacija mogla da ostvari profit od 15 milijardi dolara.
Od igle do slona...
Aplikacije koje se mogu kupiti postale su prilično raznovrsne. Laserski mač iz Ratova zvijezda, zvuk heftalice na mobilnom telefonu, koji takođe možete pretvoriti i u pivnicu. Zvuči besmisleno, ali riječ je o veoma popularnim aplikacijama.

U onlajn prodavnicama mogu se doduše pronaći i veoma praktična softverska rješenja. Barkod-skener vam, primera radi, omogućava da na licu mjesta uporedite cijene proizvoda, u prodavnici i onih koje možete kupiti na Internetu. Firma koja je ovu aplikaciju izbacila na tržište, Redlejzer, za svega par mjeseci, zaradila je na njoj milion dolara.

Jedan od pionira na tržištu aplikacija je Džef Klavijer, iz kalifornijske Silikondske doline, poznat po svojim rizičnim investicijama. On je među prvima prepoznao potencijale Apple prodavnice aplikacija. Dobra strana ove priče je i činjenica da je tržište aplikacija za mobilne telefone otvoreno za sve.

Klavijer je finansijski pomogao Tapulus, proizvođača igrica za mobilne telefone. Ova firma je na tržištu prisutna od samog početka, dakle od jula 2008. godine. Njihova aplikacija TapTapRevenge, bila je neko vreme apsolutni bestseler.

"Mislim da će tokom naredne godine, biti prilično zanimljivo vidjeti ko će sve nuditi svoje aplikacije. Primetili smo, primera radi, da je mnogo novih programera na tržište plasiralo svoje aplikacije i igrice i pokazali su se uspešnim", kaže Ahim Barzok, ekspert za mobilni hardver.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS