Navika čitanja tradicionalnih, dnevnih listova polako gubi korak u SAD i Velikoj Britaniji u korist onlajn izdanja, rezultati su nedavnog istraživanja.
Onlajn vijesti našle su se na trećem mjestu najpopularnijih načina informisanja iza vijesti koje emituju lokalne i nacionalne TV stanice, saopštio je Istraživački centar Pju.
Istraživanje je pokazalo da se 61 odsto čitalaca informiše putem Interneta, a da su najposjećeniji informativni servisi Google News i AOL, kao i vebsajtovi CNN-a i BBC-a.
Njih 78 odsto reklo je da prati vijesti na lokalnim tv stanicama, a 71 odsto da crpi informacije sa nacionalnih tv mreža poput NBC-a ili kablovskih kanala kao što su CNN i Fox News.
Vijesti na radiju, u kući ili u automobilu, sluša 54 osto ispitanika.
Više od 90 odsto ispitanika izjavilo je da se informiše iz više od jednog izvora, a 57 odsto njih da redovno konsultuje od dva do pet vebsajtova.
I dok se sve više ljudi informiše putem Interneta, broj redovnih čitalaca dnevnih novina, bilo da je riječ o lokalnim ili nacionalnim izdanjima, opao je za polovinu, što je dovelo do zatvaranja mnogih listova kako u Americi tako i u Velikoj Britaniji.
Štampa u obje ove zemlje prolazi kroz finansijske teškoće, dijelom izazvanih i napuštanjem oglašivača, što mnoge novinske kuće navodi na razmišljanje o uvođenju naplate korisnicima za posjetu svojih onlajn izdanja.
Najpoznatiji američki dnevni list Njujork tajms najavio je da će od 2011. naplaćivati posjete svom sajtu, a sličan potez je sa svojim izdanjima najavio i Rupert Mardok.
(Tanjug)