Google je lansirao pretraživanje prilikom kojeg se rezultati automatski osvježavaju dok korisnik ukucava ključne riječi.
Novi Google Instant, kako obećavaju, uštedjeće korisnicima vrijeme. Nova alatka je pokrenuta u SAD u srijedu, a tokom nedjelje biće proširena na cijeli svijet.
On pretražuje internet “dok kucate, a ne nakon što ukucate” ono što tražite, rekla je potpredsjednica Gugla Marisa Mejer na konferenciji za novinare u srijedu u San Francisku.
Firme koje nastoje da budu uključene u rezultate na Guglu možda će morati da prilagode svoje strategije ovoj promjeni.
Novi pretraživač nastoji da zaključi šta vi to tražite sa svakim slovom koje ukucate. Na primjer, ako ukucate slovo “v”, Google će pretpostaviti da tražite “vrijeme” i odmah će vam prikazati lokalnu vremensku prognozu.
Nije u pitanju velika promjena, ali bi mogla biti jako zanimljiva. Do sada je Google funkcionisao tako što se, dok korisnik kuca ključne riječi za pretragu, sa svakim novim slovom u padajućem meniju pojavljuje nova sugestija za lakše pretraživanje.
Ali, u novom pretraživaču se ne mijenjaju samo sugestije u padajućem meniju, već i svi rezultati pretrage.
Na prvi pogled, novo pretraživanje djeluje zbunjujuće, ali je interesantno kojom brzinom Google "isporučuje" rezultate za bilo koju kombinaciju slova.
Mejerova kaže da je za prosječnu Google pretragu potrebno 15 sekundi za kucanje i 300 milisekundi za procesuiranje. Google Instant je osmišljen tako da to vrijeme skrati.
“Procjenjujemo da će to pomoći korisnicima da uštede pet sekundi po jednoj pretrazi”, objašnjava ona.
Internet sajtovi će morati da se prilagode. Firme koje svoje stranice prilagođavaju tome da se pojave pri vrhu rezultata na Guglu moraće da obrate više pažnje na sugestije koje Google nudi, sada kada se one pojavljuju odmah dok kucate.
En Kašing, direktorka za usluge pretrage u firmi BlueGlass Interactive, koja pomaže drugim firmama da izbiju na površinu u rezultatima Google pretraga, kaže da ova promjena ide na ruku firmama koje razumiju i prate nove tehnologije.
“One koje se najbrže prilagode će prosperirati”, kaže ona. “Sada će, umjesto ključnih riječi koje izlaze kao rezultati, bita važni čak i slova, čak i samoglasnici”, dodaje En Kašing.
Inače, Google od nedavno ima milijardu korisnika nedjeljno.
(MONDO)