• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Helikopter nije smio da leti: Pilot je to morao da zna!

Pilot helikoptera u kojem je poginuo Kobi Brajant napravio niz propusta u vazudhu, u kojem, zbog vremenskih uslova, nije ni smio da se nalazi tog kobnog jutra.

 Izvor: Tanjug/AP Photo/Mark J. Terrill

Istraga polako dolazi do značajnih podataka zbog kojih se srušio helikopter u kojem je poginuo Kobi Brajant (41) i još osam osoba, među kojima je i trinaestogodišnja kćerka slavnog košarkaša Đijana.

Američka Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (FAA) rasvjetljava detalje stravične nesreće helikoptera, koja se dogodila u nedelju u blizini Los Anđelesa. 

I pored toga što je pilot helikoptera Era Zobajan imao dozvolu za let pomoću instrumenata (IFR) po lošim vremenskim uslovima, kompanija u čijem je vlasništvu bila letjelica "Sikorsky S-76B", "Island Express Helicopters", takvu dozvolu nije posjedovala!

MONDO u Antaliji

To znači da nije smjela letjeti po vremenskim uslovima koji su to jutro vladali u Los Anđelesu, piše Njujork tajms.

Helikopter je smio je da bude u vazduhu samo principom vizualnog letenja (VFR) uz preduslov vidljivosti od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje. Vidljivost je u nedjelju ujutro bila toliko loša, magla je bila velika i vlažnost vazduha stopostotna da je i policija prizemljila sve svoje helikoptere.

Pilotu koji je upravljao helikopterom u kojem je nastradao Brajant, kontrola leta dala je dozvolu za let po posebnim pravilima vidljivosti (SVFR), iako je morao da leti prema instrumentima, uz stalan kontakt i pomoć kontrole leta.

"Postoje samo dva scenarija po kojima možete letjeti u oblacima. Ili putem plana letenja pomoću instrumenata ili slučajno", objasnio je Kurt Ditz, pilot i bivši menadžer za sigurnost u kompaniji "Island Express Helicopters".

Ne samo da firma nema dozvolu za let putem IFR-a, nego je nemaju ni druge u tom području, čak ni - policija!

Kurt je i sam godinama radio s pilotom kobnog leta, a često je upravo on prevozio Brajanta. Iskusni pilot tvrdi da su uslovi bili dovoljno loši da Zobajan odustane od leta.

Pored toga pilot nije slušao instrukcije kontrole leta, niti je postupio po zahtjevu da se podigne iznad 760 metara, već je nastavio da leti na visini od 425 metara. Helikopter je prilikom udara išao brzinom od 300 kilometara na čas i imao je pun rezervoar, što je neobično za kratke letove.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC