Samo nekoliko sekundi po upoznavanju nekoga nam je dovoljno da zaključimo mnoge stvari o toj osobi. Ti zaključci ne moraju da budu baš sto odsto tačni, ali evo šta kaže nauka o prvom utisku.
Pouzdanost
Ljudi u desetinama sekundi po upoznavanju donose određenje zaključke u vezi sa tim da li je neka osoba pouzdana. Istraživači sa Prinstona su sproveli studiju, u kojoj su studenti za samo 100 milisekundi ocenili privlačnost, kompetenciju, dopadljivost, agresivnost i pouzdanost na licu glumca. Druga grupa studenata imala je na raspolaganju koliko god vremena je potrebno da ocene ove osobine glumca, ali ocene o pouzdanosti su bile iste kod obe grupe.
Socio-ekonomski status
Holandska studija pokazala je da ljude koji nose brendiranu odeću doživljavamo kao one višeg socio-ekonomskog statusa, nego one koji ne nose dizajniranu odeću. "Međutim, brendirana odeća ne utiče na ocene atraktivnosti, ljubaznosti, pouzdanosti, već samo na doživljaj socio-ekonoskog statusa," kažu autori studije.
Inteligencija
Profesor Nora Marfi 2007. je nakon sprovedene studije došla do zaključka da kontakt očima doprinosi percepciji inteligencije neke osobe. To znači, ako gledate nekoga u oči dok razgovarate, delovaćete pametnije. Izražajan govor takođe doprinosi da delujemo pametnije.
Promiskuitet
Britanska studija pokazala je da istetovirane žene često doživljavamo kao manje atraktivne i promiskuitetnije nego dame koje nemaju tetovaže na telu. Što se nas tiče, ovakvo mišljenje dugujemo stereotipima.
Dominacija
Univerzitet u Pensilvaniji nakon sprovedenog istraživanja tvrdi da ćelave muškarce doživljavamo kao dominantnije. Sigurno je da to ne mora biti u potpunosti tačno, ali na prvi utisak ćemo to, verovatno nesvesno, pomisliti.
Pronađite MONDO na Facebooku, Twitteru ili Instagramu!