Ko koliko zarađuje po svakom prodatom automobilu?
Mišljenje da proizvođači skupih automobilskih brendova zarađuju više po svakom prodatom automobilu u odnosu na mejnstrim tržište i nije baš tačno.
Prema studiji nemačkog profesora ekonomije Ferdinanda Dudenhofera, Ferari drži šampionsku poziciju jer po svakom prodatom automobilu zaradi 69 hiljada evra. Za razliku od profitabilnih Italijana, grupacija Jaguar Lend Rover zarađuje samo 800 evra po automobilu.
Što se tiče nemačkih brendova, Porše i dalje ima najbolje rezultate i zarađuje duplo više od Mercedesa, Audija i BMW-a. Proizvođač legendarnog model "911" i sve popularnijih SUV-ova – "kajen" i "makan" prihoduje 17.000 evra za svaki prodati model.
Isti iznos, ali sa negativnom predznakom donosi, odnosno odnosi svaki "bentli" svom proizvođaču. Ovaj rezultat je posledica intenzivnog ulaganja u elektrifikaciju portfolija. Očekivano, ni "tesle" ne donose profit, već Elonu Masku donose gubitak od 11 hiljada evra po prodatom modelu X, S ili 3.
Lista bi bila kompletnija, ali pojedini proizvođači, poput Lamborginija i Rols Rojsa, ne saopštavaju ove rezultate javnosti.