• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

To je "ćale": Ušao u Aston Martin sa 217.000.000 da bi sin vozio brži bolid

Autor Nikola Janković

Posle Italijana, Francuza i Nemaca, Britanci će postati četvrta nacija sa "nacionalnim" timom u Formuli 1. Vlasnik će, doduše, biti Kanađanin.

 Aston-Martin-se-vraca-u-Formulu-1-vec-2021.-godine-tata-Strol-kupio-ekipu-sinu-Lensu Izvor: Mark Thompson/Getty Images/Guliver

"Ćale" mladog automobiliste, Lensa Strola (21), kanadski milijarder Lorens Strol (60), izdvojio je 217 miliona evra za mesto u bordu direktora čuvenog Aston Martina sa kog će upravljati prvim "pravim" britanskim timom u Formuli 1.

Pored kultnih šampionskih ekipa Meklaren i Vilijams, koje od osnivanja koriste agregate stranih konstruktora, Velika Britanija će već od 2021. imati "svoj" Aston Martin kao samostalni tim u F1 karavanu.

Drugim rečima, Rejsing Point će se još ove godine takmičiti pod tim imenom i sa Mercedesovim agregatom ispod oklopa, a potom - paralelno sa istekom Aston Martinovog sponzorskog ugovora sa austrijskim Red Bulom - promeniti ime u Aston Martin Formula One Team.

Možda će vas zanimati

Lorens Strol
Izvor: Guliver, Lars Baron/Getty Images AsiaPac
Ima ličnu pistu...

Strol se obogatio kao vlasnik popularnih brendova "Tommy Hilfiger" i "Michael Kors", a strast prema automobilizmu iskazao je između ostalog izgradnjom čitave trkačke piste u šumama Kvebeka, nazvane "Mon-Treblon", koja je domaćin nekoliko serija. Ovaj 60-godišnjak rođen u Montrealu poseduje i skupocenu kolekciju Ferarijevih "klasika".

Strol je u isto vreme obezbedio 16,7 odsto vlasništva nad fabrikom automobila iz Gejdona, a fabrici automobila iz Gejdona kompletnu infrastrukturu i logistiku koju Rejsing Point u ovom trenutku ima u centrali tima u Silverstonu.

Čuveni TV prezenter, biznismen i tehnički direktor nekoliko timova, Edi Džordan, osnovao je 1991. godine Džordan GP ekipu u hangarima nedaleko od Silverstona i proslavio se, između ostalog, tako što je anonimnom Mihaelu Šumaheru dao ulogu prvog vozača već u svojoj i Nemčevoj debitantskoj sezoni.

Kasnije, taj tim je menjao vlasnike i imena, najduže se takmičio pod nazivom Fors Indija, potom vodio borbe za začelje kao Spajker i Midland, sve do solidne stabilizacije od dolaska grupe biznismena koja je 2018. otkupila ekipu i dugove, sklopila sporazum sa Mercedesom o tehničkoj saradnji i isporuci agregata, a potom "nasleđenom" Serhiju Perezu pridodala perspektivnog Strola iz redova rivalskog Vilijamsa.

Prošle sezone Rejsing Point osvojio je 73 boda i završio kao sedmi od deset timova, dok su Meksikanac i Kanađanin zauzeli 10. i 15. poziciju, uz po dva odustajanja svako.

Izvor: Guliver, George W. Hales/Hulton Archive

Da je vozio Bond...

Aston Martin, omiljeni automobil generacija agenata 007, osnovan je pre 107 godina i, zvanično, ima iza sebe dve sezone u Formuli 1. Da se Džejms Bond nalazio za volanom u šampionatima 1959. i 1960. verovatno bi najbolji rezultat ekipe bio bolji od - šestog mesta.

U isto vreme, Aston Martin je prisustvo u najprestižnijem takmičenju bolida na četiri točka ojačao sponzorstvom sa četvorostrukim šampionima iz Austrije, čija je baza takođe na Ostrvu, u Milton Kejnsu. Ekipa Red Bula i u predstojećem šampionatu nosiće Aston Martin u svom imenu, iako će Maks Ferštapen i Aleksander Albon na 22 trke od 15. marta do 29. novembra izvlačiti maksimum iz Hondinog motora.

Saradnja timova naučnika Aston Martina i Red Bula biće nastavljena u budućnosti, sve dok budući rivali na pisti ne završe projekat konstrukcije superautomobila nazvanog "Valkyrie".

Posle Velike nagrade Abu Dabija i trke na pisti Jas Marina, Aston Martin će dalje nastaviti kao samostalna ekipa, a trenutno postoje samo tri takve u šampionatu: italijanski Ferari, francuski Reno i nemački Mercedes - koji je u prethodnih šest sezona bio konkurencija samom sebi i među vozačima i među konstruktorima.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC