Pet razloga da jedete zdravije…

Autor:

… a nijedan nema nikakve veze sa vašom težinom.

0
A- A A+

Ljudi se obično odluče da promene nešto u načinu ishrane i životnom stilu kad primete da su počeli da se goje ili ih na to natera ugroženo zdravlje. Ali, čak i ako vas ne muči višak kilograma, zdrava ishrana doneće vam mnogo toga dobrog i na fizičkom i na mentalnom planu.

Studija objavljena u British Journal of Health Psychology navodi da osobe koje u ishranu uvedu više voća i povrća prosto "procvetaju" - postanu srećnije, pozitivnije, kreativnije i radoznalije.

Evo značajnih prednosti zdrave ishrane od kojih nijedan nema veze sa vašom težinom ili građom.

Bolje raspoloženje. Istraživanje sprovedeno na Novom Zelandu u kojem je učestvovalo 300 ispitanika koji su vodili dnevnik ishrane i svog raspoloženja, pokazalo je da osobe koje jedu dosta voća i povrća imaju više energije, smirenije su i generalno sebe opisuju kao srećnije nego oni koji se hrane nezdravo.

Kvalitetniji san. Brojne studije dokazale su povezanost zdravog životnog stila i kvaliteta sna. Istraživanje sprovedeno na Tajvanu pokazalo je da kivi, verovali ili ne, može da vam pomogne da bolje spavate. Osobe koje muči nesanica jele su dva kivija sat vremena pre spavanja tokom četiri nedelje. Ispostavilo se da su tonuli u san 35 odsto brže, a spavali 13 odsto duže.

Naučnici sa Univerziteta u Ročesteru utvrdili su da je sok od višanja takođe prirodni "eliksir" za spavanje. Ispitanici koji su tokom studije pili sok od višanja pre spavanja spavali su oko pola sata duže od onih koji su uzimali placebo.

Osim toga, bolji san doneće vam ishrana bogata ribom, integralnim žitaricama i tamnozelenim lisnatim povrćem.

Bolji rezultati vežbanja. Zdrava hrana i pažljivo odabrane namirnice poboljšavaju performanse i fizičku izdržljivost. Čaša organskog soka od cvekle u toku dana doneće vam neophodnu snagu za vežbanje.

Blistav ten. Zdrava ishrana zaista čini da vam koža zablista. Istraživanje sprovedeno na Unoverzitetu u Notingemu pokazalo je da osobe koje se zdravo hrane doživljavamo kao privlačnije od onih koji jedu šta stignu. Važno je napomenuti da su ocenjivane fotografije lica, tako da građa i težina nisu uticali na ocene. Naravoučenije: ono smo što jedemo - spolja i iznutra.

Poboljšane funkcije mozga. Mediteranska ishrana ovde je zlatni standard. Puno povrća i ribe, maslinovo ulje i voće, uz integralne žitarice i koji avokado s vremena na vreme će vam pomoći da očuvate bistrinu uma i dobru memoriju. Samo šest godina ovakve ishrane smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti za čitavih 36 odsto.