Najlakši način da budete odmorniji

Autor:

Ako se budite umorni, evo jednog trika koji bi mogao da vam pomogne da budete barem malo odmorniji.

Najlakši način da budete odmorniji Foto: Guliver/Getty Images/KrisCole

Svakome od nas se ponekad desi da predveče pusti televiziju i šaltajući kanale "zagine" do "zla doba", a onda se ujutru probudi umoran. Ta ošamućenost narednog dana možda nema veze samo sa umorom, pokazuje nova studija. Tačnije, taj manjak sna vam je možda dehidrirao organizam, što znači da ćete biti malo manje umorni ako budete pili dosta vode.

Dakle, niste osuđeni na pet šolja kafe i borbu da se koncentrišete na bilo šta, olakšanje može da vam donese i voda!

Istraživači sa Pen univerziteta su proučavali uticaj manjka sna na hidrataciju, nadgledajući oko 20.000 odraslih ljudi u Americi i Kini.

Svaki učesnik je dao uzorak urina kako bi se utvrdio nivo hidriranosti, uz to odgovarajući na pitanja o navikama spavanja. Rezultati? Oni koji su spavali samo šest sati imali su mnogo koncentrovaniji urin – za 16 do 59 odsto više nego oni koji su spavali osam sati.

Naučnici rezultate studije objašnjavaju hormonima ili tačnije, hormonom vazopresinom, koji kontroliše hidriranost tela. Ovaj hormon se oslobađa noću, kada spavamo, ali i tokom dana. Kao rezultat toga, broj sati sna ima značajan uticaj na količinu vazopresina koja se oslobađa u telu.

"Vazopresin se oslobađa brže u kasniji fazi sna. Zato, ako se probudite ranije, može se desiti da 'preskočite' taj deo sna u kojem se hormon oslobađa, a to može da ima dehidrataciju za posledicu", objašnjava autor studije dr Ašer Rozinger.

"Ako spavate samo šest sati tokom noći, to može da ima uticaj na hidrataciju. Studija pokazuje da ako ne spavate dovoljno, sledećeg dana se osećate loše i umorni ste, trebalo bi da pijete više vode".

Inače, već ranije je utvrđeno da dehidratacija ima posledice na kognitivne funkcije, pa tako dehidrirana osoba ima problem da se koncentriše, koordinacija joj je lošija i slično...

Ostale vijesti