• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Kupujmo kvalitetnije, kupujmo svoje"

Autori mondo.ba Autori Siniša Stanić

U banjalučkom restoranu Stara Ada u petak je održan drugi po redu Festival domaćih proizvoda, u organizaciji Udruženja mladih ekonomista Republike Srpske.

 "Kupujmo kvalitetnije, kupujmo svoje"  Izvor: Siniša Stanić/MONDO

Preko 60 proizvođača hrane, pića i ostalih proizvoda iz svih krajeva Republike Srpske okupilo se na ovoj manifestaciji, uz snažnu poruku - kupujmo kvalitetnije, kupujmo svoje!

Festival je otvorila predsjednica RS Željka Cvijanović, koja kaže da je prioritet Srpske zaštita domaćih proizvodača.

"Ovo je inicijativa mladih ljudi koji žele da rade i promovišu domaće proizvode, te doprinesu podizanju svijesti stanovništva o kvalitetu naših proizvoda, kao i potrebi da kupujemo svoje, umjesto da dajemo prioritet stranim proizvodima", rekla je Cvijanovićeva.

Ona je navela da je ta manifestacija ove godine okupila više od 60 učesnika, te da sve veći broj učesnika govori da je festival prepoznat kao mjesto koje šalje pozitivne poruke.

Predsjednik Udruženja mladih ekonomista Goran Vučić, ispred organizatora, rekao je da kupovinom domaćih proizvoda ulažemo u Republiku Srpsku.

"Raduje me što se veliki broj učesnika javio da bude dio manifestacije i ove godine, što govori da radimo dobar posao", kaže Vučić.


Ovogodišnji Festival domaćih proizvoda veoma je posjećen, a najveća gužva bila je ispred štandova proizvođača kraft piva.

Jedna od najpoznatijih brendova kraft piva u BiH sigurno je banjalučki "Gorštak", a osnivač i vlasnik "Gorštaka" Nikola Galić za Mondo kaže da su ovakvi i slični skupovi veoma dobri jer proizvođači imaju priliku da direktno komuniciraju sa kupcima:

"Generalno, dobro bi bilo da imamo više sličnih kampanja koje promovišu kupovinu domaćih proizvoda. Mislim da treba svi mi što 'lokalnije' da kupujemo i tako podržimo svoju sredinu i državu, a na taj način smanjimo i potrošnju robe iz uvoza".

Galić nam priča da se posao njegove firme polako širi, ali da je to jako dug, mukotrpan i dugotrajan proces.

"Posao raste, ali sporo. Problem je kupovna nemoć stanovništva, ali i odliv mladih urbanih ljudi, koji generalno znaju šta je kraft pivo, tako da svake godine moramo da uključujemo nove ljude u našu priču", kaže Galić.

Izvor: Siniša Stanić/MONDO



Odmah pored "Gorštaka" smješten je štand još jedne kraft pivare - "Dobojskog piva". Čovjek koji stoji iza ovog interesantnog brenda je Aleksandar Janković, koji za Mondo priča da firma postoji tek od polovine 2018. godine, ali i da im ne ide loše.

"Proizvodimo dvije vrste piva, svijetlo 'pale ale' i crno 'stout'. Borimo se. Iako je teško izaći na kraj sa industrijskim pivima, koji imaju marketing i sve ostalo, svaki mjesec izlaz iz naše pivare je sve veći i veći, a to nam govori da kraft pivo ima svijetlu budućnost", priča Janković.

Inače, na Festivalu domaćih proizvoda u Banjaluci, osim proizvođača hrane i pića, ove godine predstavili su se i proizvođači iz ostalih djelatnosti, poput tekstilne industrije, obuće i drugih.

Pogledajte foto galeriju...

Pratite mondo.ba i na Facebooku, Twitteru i Instagramu!

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop