Ekonomska kriza je primorala žene da se odreknu čipkanog veša.
Žene skuplje brendove poput "Viktorija sikret" zamijenjuju "gaćicama za bake" iz "Vol-Mart" prodavnica, piše "Vašington tajms".
"Kao što zaobilaze skupe i pretenciozne prodavnice hrane, potrošači pribjegavaju istom principu kad je u pitanju donji veš", ocijenila je ekspert za psihologiju potrošača sa Univerziteta San Franciska Kit Jarou.
"Praktičnost, jednostavnost, bezbjednost i dugotrajnost su kvaliteti koje mora imati proizvod kako bi zadovoljio trenutne zahtjeve kupaca", navela je ona, naglašavajući da se "demonstrativna kupovina povlači pred promišljenom".
Ukoliko se zanemare modne tendencije, na koje su žene jako osjetljive, pri kupovini donjeg rublja postoji jedan realan argument, a to je razlika u cijeni. Tako, na primjer, grudnjaci u prodavnicama "Hejns" koštaju između 15 i 20 dolara, dok isti artikal u "Viktorija sikret" radnjama može da se kupi u prosjeku za 48 dolara.
Kako ukazuje Marsija Mogelonski, analitičar grupe za tržišna istraživanja kompanije "Mintel internešenel", ovi kupci nastoje da nose isto što i predstavnici visokog društva, ali im finansijska sredstva to ne dozvoljavaju.
Globalna finansijska kriza je međutim,najviše pogodila ovaj sloj stanovništva, tako da njihova zaduženost raste, a krediti se tope.
U nastaloj situaciji, bogate predstavnice ljepšeg pola mogu da zadrže svoje navike i, kao i ranije, kupuju brushaltere za 250 dolara, a siromašne one za 15 dolara. Dame koje su kupovale "Viktorija sikret" sada u problem - život ih primorava da krenu u prodavnicu jevtine robe.
“To nije psihologija, već finansijski” problem, kaže Marsija Mogelonski i objašnjava da je još pre tri mjeseca pitanje koji grudnjak kupiti bilo zasnivano na modnim tendencijama i želji za boljim izgledom.
(Tanjug)