Muški mediteranski šarm ne uspijeva više kod žena, ali Italijani se ne odriču svoje titule.
"Italijani to bolje rade“: slogan koji je osamdesetih osvojio čitav svijet zahvaljujući Madoninoj majci u spotu za pjesmu "Papa don’t preach" danas sve više gubi na značaju.
Pored umjetničkih i kulturnih znamenitosti, Italija je prije svega predstavljala plodno tlo i za neobavezne avanture mladih turistkinja. Besprijekoran stil u oblačenju, ophođenju sa ljepšim polom, galantnost, pa zašto da ne i nepoznavanje stranih jezika, predstavljali su neoborivu prednost italijanskih zavodnika.
Ipak, ove godine zabilježeno je da je sve više latinskih zavodnika koji su iznevjerili očekivanja mladih strankinja. Potvrda za to je i skorašnje istraživanje lista "Leviedelgusto“ na osnovu koga na hiljade turistkinja smatra da Italijani poslednjih godina definitivno nisu više seksepilni.
Umjesto velikih zavodnika, često su okarakterisani kao infantilni, egoisti i narcisi. Ne znaju da se šale, sve su manje u stanju da održe jednu zrelu konverzaciju, a skoro i da ne znaju šta predstavlja sarkazam. Puni su sebe i često su u stanju sve da urade samo kako bi se našli u centru pažnje.
Osam od deset intervjuisanih strankinja priznaje da je potpuno indiferentno na nespretne pokušaje zavođenja italijanskih muškaraca. Jedan od glavnih motiva za to je upravo njihova nespretnost. Prema mišljenju mnogih strankinja, Italijani više nisu u stanju da privuku pažnju i nemaju mjeru u zavođenju. Kada je riječ o prvom pristupu danas je upravo je loše poznavanje stranih jezika njihova najveća prepreka.
Nekadašnje tipologije najvećih zavodnika danas su sve manje popularne. Studenti (za koje je glasalo 23 odsto ispitanica) popularniji su i od biznismena (21 odsto), advokata (7 odsto) kao i ljekara (9 odsto).
Andrea Saveloni (34) Rimljanin u posjeti Beogradu, kaže da Italijani imaju potpuno drugačiji način u ophođenju sa ženama, ali smatra da je poznati italijanski šarm u suštini jedan veliki stereotip.
"Popularnost italijanskih muškaraca danas posebno opada zbog društvenog statusa Italijana poslednjih godina koji su sve manje samostalni; odlaze od kuće i roditelja tek u kasnim tridesetim zbog čega ih i same Italijanke smatraju nezrelima“, kaže za "Politiku" Savolini.
Stefano Kompanjuči, Rimljanin (35), dodaje da Italijani i danas posjeduju neprevaziđen stil u čitavom svijetu i kada je zavođenje u pitanju: "Beograd je prepun lijepih devojaka, ali mi se čini kao da ih niko i ne primjećuje. To se u Rimu nikada ne bi dogodilo. Ne mogu ni da zamislim kako to da nijedan muškarac ne dobaci barem jednu lijepu riječ ili galantan komentar koji ipak na neki način predstavlja dio ljudske prirode i instinkta“, komentariše Stefano.
Sumrak italijanskih zavodnika Stefano i Andrea objašnjavaju globalizacijom: "Putovanja danas predstavljaju dio svakodnevice zbog čega je i italijanski šarm postao gotovo približan i poznat svima i nije više toliko egzotičan“.
Ipak, obojica priznaju da je način zavođenja u Italiji i danas neprevaziđen: "U Italiji se žena zavodi danima pa možda i mjesecima. Sve je složenije, romantičnije i prije svega teatralnije. Teatralnost je nerazdvojni dio italijanskog karaktera“.
Poznati švedski seksolog Milena Ivarson preporučivala je godinama svojim pacijentkinjama u depresiji da provedu dvije nedelje u Italiji, smatrajući šarm i zavođenje Italijana prirodnim antidepresivom.
Kako ranije, tako i danas Italija je možda jedino mjesto u svijetu u kojem će se svaka žena, a pogotovu strankinja, osjećati ljepše i poželjnije nego kod kuće: ženski šarm od Milana pa sve do Napulja neće proći neprimjećen.
(MONDO)