• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AUTOMOBILIZAM: Duco, kidaj!

Za deset dana Dušan Borković debituje u Svjetskom šampionatu turing automobila (WTCC).

Uzbuđenje!

To je riječ kojom Dušan Borković opisuje svoje emocije pred debi u Svjetskom šampionatu turing automobila (WTCC), takmičenju u kojem će se oprobati sa asovima svjetskog kalibra poput Francuza Ivana Milera (branilac titule), Sebastijana Leba (koji se poslije reli karijere prebacio u ovaj šampionat), vremešnom, ali brzom Gabrijele Tarkviniju i mnogim drugim etabliranim i afirmisanim vozačima.

Borković će biti prvi Srbin koji će učestvovati u WTCC-u i uopšte prvi srpski automobilista koji će se takmičiti u svjetskoj klasi.

"Ostvario sam san koji sanjam već 20 godina, od momenta kada sam se prvi put takmičio", kaže Dušan, pred start sezone u Maroku 13. aprila.

Svjetski šampionat turing automobila (WTCC) je takmičenje na kružnim stazama pod okriljem Svjetske automobilske federacije (FIA). Biće voženo 12 trka širom svijeta (Maroko, Francuska, Mađarska, Slovačka, Austrija, Rusija, Belgija, Argentina, SAD, Kina, Japan, Makao).

"Voziću protiv 'mafije'", rekao je Dušan kroz osmijeh tokom brifinga za medije, na kojem je objašnjavao šta ga sve očekuje u ovoj kategoriji i objašnjava: "Mafija zato što treba da budeš dobar sa svima. Takav sam savjet dobio. Tim Čilton je prošle sezone bio glavni kandidat za osvajanje drugog mjesta, ali su ga u posljednjoj trci u Makau 'olupali'. Tako je to kad nisi dobar sa svima. Kao 'mafija'. Ako te ne vole...".

Glavni favoriti su vozači "Sitroena" Ivan Miler i Sebastijan Leb, a Borković nam poručuje da obratimo pažnju i na uzdanice "Honde" Gabrijela Tarkvinija i Tijaga Monteira (obojica bivši vozači Formule 1), Toma Čiltona iz "Roal Motorsporta", kao i na vozače "Lade" Džejmsa Tomsona i Roba Hafa.

Borković će voziti u "Ševrolet kruzu" (čija šasija, recimo, košta pola miliona evra!), a njegov klupski kolega je Hugo Valente.

"Jedan hrvatski kolega, koji se oprobao u WTCC-u, rekao mi je jednom prilikom da na Balkanu često kažemo da sve što mogu oni, možemo i mi, jer nisu oni vanzemaljci. A onda je dodao: 'E, pa ovi jesu vanzemaljci!'. Rekli su mi da se ugledam na Ivana Milera, ne po karakteru, jer je 'gadan', već po načinu na koji vozi, on je kao mašina!", kaže Borković.

Koliko se "Sitroen" ozbiljno pripremao za ovu sezonu svjedoči i podatak koji je i Dušanu nevjerovatan - samo za test vožnje prevezli su 200.000 kiloetara tokom proteklih godinu dana i potrošili više od 1.000 guma!

"A mi smo se pripremali tri dana...", kaže Borković, koji realno gleda na stvari i dodaje da će debitanstku sezonu iskoristiti za učenje i adaptaciju.

Kada je novinarima predstavljao automobil, specijalno izrađen za njega, kao i komande na volanu (upravljaču) izgledalo je kao da nam neki astronaut prepričava kako pokreće i upravlja svemirskom letjelicom.

Tu su žuta, plava, crna... dugmad, a crveno je za...

"Uh, pa to ne znam ni ja čemu služi. Još nisam isprobao", nasmijao je Borković sve prisutne u sali Ustanove kulture "Parobrod".



Borković je sa svojih 207 centimetara apsolutno najviši automobilista na svijetu. To, nažalost, u ovom sportu nije prednost. Pogotovo što je FIA promijenila pojedina pravila pred start nove sezone WTCC, pa su tako sjedišta pomjerena malo ka volanu (za šest centimetara), što njemu predstavlja problem.

Tokom test vožnje u Belgiji na stazi Spa, zbog položaja tijela i visoko podignutih nogu, na leđima je imao otekline i jedva je hodao. Uz to, glavom je pri svakoj krivini udarao u krov automobila.

"Suze su mi same išle koliko me je boljelo. Poslije su mi stavili poseban kalup i bilo je malo bolje, ali i dalje nije idealno. Šta ću, moraću da se tome prilagodim tokom cijele sezone", kaže Dušan.

Ako želite da znate zašto je prošle sezone gotovo 600 miliona ljudi širom svijeta, uživo ili posredstvom kanala Eurosport gledalo WTCC šampionat i zašto je ova kategorija popularnija od Formule 1, saznajte od 13. aprila kada počinje sezona u Maroku.

Trke će biti direktno prenošene na Eurosportu, ali i Radio-televiziji Srbije.

Srećno, Duco!

KALENDAR TRKA

Maroko12-13. april
Staza: Mulaj el Hasan (ulična trka)

Francuska 19-20. april
Staza: Pol Rikar

Mađarska 3-4. maj
Staza: Hungaroring

Slovačka 10-11. maj
Staza: Slovakia ring

Austrija 24-25. maj
Staza: Salcburgring

Rusija 7-8. jun
Staza: Moskva

Belgija 21-22. jun
Staza: Spa Frankoršamp

Argentina 2-3. avgust
Staza: Termas de Rio Ondo

SAD 13-14. septembar
Staza: Sonoma

Kina 11-12. oktobar
Staza: Međunarodna staza Šangaj

Japan 25-26. oktobar
Staza: Međunarodna staza Suzuka

Makao 14-16. novembar
Staza: Guja (ulična trka)

VOZAČI

RML Campos racing
Dušan Borković (broj 98)
Ugo Valente

ROAL motorsport
Tom Čilton
Tom Koronel (2 puta šampion Yokohama trofeja)

Munnich Motorsport
Đani Morbideli (bivsi vozač F1, šampion F3)
Rene Munih

Lada
Džejms Tomson
Rob Haf (1 WTCC titula) Mihail Kozlovskij

Citroen
Ivan Miler (4 WTCC titule) Sebastijan Leb (9 WRC titula)
Hoze Marija Lopez
Ma Čing Hua (voziće samo 3 evropske i 2 azijske trke)

Honda (fabrički tim)
Gabrijele Tarkvini (bivši vozač F1 I 1 WTCC titula)
Tijago Monteiro (bivši vozač F1)

Honda (privatni tim)
Norbert Mihelis (osvajač 1 Yokohama trofeja)
Mehdi Benani

PRAVILA

WTCC format predviđa dvije trke po vikendu (svaka u dužini od 60 kilometara) i dodjelu bodova za najbržih 10 takmičara (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Obje trke imaju start sa mjesta.

PARC FERME - poslije svake trke auto ide na lokaciju koju FIA odredi na provjeru vozila. Mehaničari i inženjeri nemaju pravo da rade bilo šta na automobilu dok se nalazi u Parc Ferme, to pravo imaju samo FIA zvaničnici koji su zaduženi za provjeru vozila. Kraj Parc Ferme je označen zvukom ili na monitorima, a nakon toga se vozilo vraća u pit gdje mehaničari i inženjeri mogu da rade na njemu maksimalno 15 minuta između trka.

PIT LANE - Ograničenje brzine u pit lane je 60 km/h (vozač na volanu ima dugme koje kada pritisne ne može da pređe 60km/h, kako ne bi dobio kaznu ) - samo šest članova ekipe mogu da se nalaze na pit-wall tokom treninga, kvalifikacija i kada trka počne, ali nema limit u broju inženjera i mehaničara po timu

- FIA može da pozove bilo kog vozača u bilo koje vrijeme da se testira na doping kontroli.

- Sva kola moraju biti parkirana u pit lane pod uglom od 45 stepeni, sa zadnjim dijelom automobila okrenutim ka garaži.

POSEBNA PRAVILA

Težina automobila sa vozačem je 1.100kg. Ballast (tegovi) se dodaju po proračunu koji sprovodi FIA na osnovu brzine sa kvalifikacija i prve i druge trke, a najveća kilaža koja u toku sezone može da se doda je 60kg.

Gume - Postoje slick gume za suvo i gume za kišu. Grijači guma su dozvoljeni. Gume se griju do određene temperature u zavisnosti od asfalta i spoljašnje temperature (otprilike guma treba da bude na 88 stepeni).

Wet race/kišna trka - Kada je proglašena dolazi do promjene guma (prije ili u toku trke). Na kolima je obavezno da budu uključena prednja svjetla, zadnja svjetla i zadnja svjetla za kišu.

Poeni za tim - Za dva vozila u timu koja imaju najviše bodova zbirno se računaju poeni tog tima.

Poeni za vozača - Dodjeljuju se za najbržih 10 takmičara (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1)

Poeni u slučaju obustave trke

- prvi vozač je prošao manje od dva kruga, nema poena

- prvi vozač je prošao više od dva kruga, a manje od 75%, dodjeljuje se polovina od predviđenih poena

- prvi vozač je prošao više od 75%, dodjeljuju se svi predviđeni poeni.

(Predrag Vujić - MONDO, Foto: PR tim Dušana Borkovića, MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC