• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Google manipulisao podacima

Autor mondo.rs

Tim istraživača optužuje Google za nameštanje rezultata.

 Google manipulisao podacima Izvor: Promo/MONDO portal.
Google 16. rođendan.
Izvor: Promo/MONDO portal.

Predstavnici evropskih regulatornih tela nisu jedini koja imaju problem sa načinom na koji Google pretražuje internet. Sada i Yelp tim istraživača koji se udružio sa Tim Wu-om, američkim akademikom koji je popularizovao koncept neutralnog interneta, kako bi pokazali na koji način Google daje prioritet svojim servisima u toku pretrage, i štetne efekte koje ovakva praksa ima po korisnika.

“Google smanjuje društveno blagostanje” piše u uvodnom delu akademskog rada Tim Wu-a, Michael Luca iz Hardvarske biznis škole Yelp naučnog tima. Rad prikazuje nalaze kako su rezultati prilagođeni, tj. upoređuje prilagođene Google rezultate sa neprilagođenim koje biste morali da dobijete prilikom pretrage. U nekim slučajevima, ima benefita po korisnika, kao što su odgovori na neka pitanja ili rešavanje matematičkih zadataka. Mada, istraživači su pronašli primere kada ovo i nije slučaj.

Posebno su obratili pažnju kada je pretraga lokalnih službi i informacija u pitanju. Istraživači smatraju da potrošači mnogo vole konkurentne rezultate koji su dobijeni Google-ovim motorom pretrage, a ne Google-ovim odabirom. Lokalne pretrage sada predstavljaju trećinu saobraćaja ukupne pretrage (mobilni udeo je čak 50%), pa je način na koji se kompanija bavi njima veoma značajan. Metrika kojom se potrošački prioriteti mere u ovoj studiji su jednostavni klikovi – verovatnoća da će korisnici kliknuti na organske rezultate nego na one skrojene od strane Google-a koji predstavljaju svoju listu obližnjih preduzeća i usluga, je bila veća za 45%.

Vu i Luka su bili plaćeni od strane Yelp-a, glavnog protivnika Google-a u oblasti predstavljanja lokalnih informacija. Wu kaže da su ga informacije primorale da učestvuje u studiji. “Ne bih učestvovao da nisam mislio da su ove informacije veoma bitne,” i dodao, da je Google po prvi put veoma blizu Microsoft-ovom slučaju, prenosi The Verge.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS