Preventivna kampanja o korištenju mobilnih telefona u vožnji pod nazivom "Ne kucaj da se ne bi zakucao" počela je danas i sprovodiće se do kraja maja na teritoriji čitave RS.
Izvor: mondo.ba
Ističući da se deset odsto svih SMS poruka u svijetu pošalju za vrijeme vožnje, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović je kontatovao da je korišćenje mobilnog telefona u vožnji zakonom zabranjen, osim ako se koriste "hands free" uređaji.
"Ako se uzme u obzir da je za slanje jedne SMS poruke u vožnji potrebno oko 20 sekundi, a da se pri brzini od 30 km/h za jednu sekundu pređe trinaest metara, onda se može zaključiti koliko je to opasno", rekao je Radović na prezentaciji kampanje "Ne kucaj da se ne bi zakucao" u Banjaluci i apelovao na vožače da ne koriste mobilne telefone kako bi bili bezbjedniji za vrijeme vožnje.
Direktor Direkcije za korporativne poslove m:tel-a Marko Lopičić je pojasnio da je ova kompanija prepoznala značaj i uključila se u kampanju "Ne kucaj da se ne bi zakucao" kako bi skrenula na situacije koje su opasne po život.
"Kao telekom operater koji odgovorno posluje smatramo da je naša dužnost i obaveza da ukažemo na neadekvatno korištenje mobilnih uređaja. Osnovni cilj kampanje jeste spojiti svijest učesnika u saobraćaju i upozoriti koliko je upotreba telefona u vožnji opasna", rekao je Lopičić i istakao da ne postoji poruka niti poziv koji su važniji od života.
"Zato apelujemo na vas da vozite savjesno, bez upotrebe mobilnih telefona i bez rizika", poručio je Lopičić.
Upotreba mobilnog telefona tokom vožnje može biti opasna kao i vožnja pod uticajem alkohola, te je ovaj fenomen postao predmet mnogobrojnih istraživanja. Brojne studije istraživanja ukazuju da upotreba mobilnog telefona tokom vožnje može biti jedan od glavnih faktora u ometanju vozača, te da može uticati na povećanje mogućnosti nastanka saobraćajnih nezgoda sa ozbiljnim posljedicama.
Kampanja "Ne kucaj, da se ne bi zakucao" će trajati od 29. aprila do 31. maja, a uključuje sve vrste savremenih i tradicionalih komunikacija, od TV spotova, radio džinglova, preko štampanih, pa sve do online objava.
Kampanju zajedničkim snagama realizuju Ministarstvo saobraćaja i veza RS, Agencija za bezbjednost saobraćaja RS, Auto-moto savez RS i kompanija m:tel, kao partner projekta.