• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stranke okupirale internet

Iako zakon striktno zabranjuje da se plaćene reklame objavljuju prije 7. septembra, internet je zatrpan reklamama pojedinih političkih subejakta

 Stranke okupirale internet Izvor: MONDO

Posljednjih dana korisnici interneta, a pogotovo najpopularnije društvene mreže Fejsbuk, zatrpani su reklamama pojedinih političara i stranaka.

Zakon striktno zabranjuje da se plaćene reklame objavljuju prije 7. septembra, odnosno zvaničnog početka izborne kampanje. Prema zakonu, plaćeno oglašavanje moguće je isključivo u periodu predizborne kampanje.

Ipak, marketinški lov na birače već je počeo jer su portali prepuni reklama učesnika na izborima, piše "Press RS".

U Centralnoj izbornoj komisiji tvrde da su nemoćni da spriječe stranke i kandidate u tome, jer je gotovo nemoguće dokazati da je riječ o plaćenom oglašavanju.

Predsednik CIK-a Branko Petrić kaže da u svim dosadašnjim slučajevima stranke „objašnjavale" da za reklamu, oglas, saopštenje ili neki afirmativni tekst nisu platili ni marku!

"Jako je teško dokazati da se radi o plaćenoj kampanji, pogotovo kad imamo vrlo nedorečen Izborni zakon, koji je odavno zreo za generalni remont, počev od ovog problema do fiktivne registracije birača. Sa ovakvim zakonskim rješenjem, nemoćni smo da spriječimo kršenje zakona, jer stranke ili kandidati uvijek mogu da kažu su reklamu dobili besplatno. Svi naši dosadašnji pokušaji da sistemski ispravimo ove anomalije doživjeli su neslavan kraj upravo zbog otpora političkih partija", tvrdi Petrić.

Analitičari ocjenjuju da preuranjena kampanja na internetu pokazuje da stranke u posljednje vrijeme prate svjetske trendove, pa novac sve više usmjeravaju na globalnu mrežu bez obzira na to što je BiH sa 33 odsto korisnika i dalje na evropskom začelju po broju priključenih na internet.

Oni poseban interes u vide u činjenici da, prema svim istraživanjima, internet najviše koristi upravo populacija do 35 godina starosti, u kojoj je najveći broj apstinenata.

Aleksandar Vranješ sa Fakulteta političkih nauka u Banjaluci smatra da je internet pravo mjesto za sve stranke koje žele da osvoje glasove populacije od 18 do 35, jer oni u skladu sa svjetskim trendovima više informacija dobijaju sa interneta nego sa televizije ili iz štampanih medija. On ističe da se upravo u ovoj populaciji krije veliki broj neopredeljenih birača, pa je internet idealno oruđe da se oni motivišu za izlazak na biralište, ali i za političke partije da pokušaju da pridobiju njihove glasove.

"Pri tome, poseban značaj igraju društvene mreže, koje ionako daju neograničen prostor za reklamiranje. Istraživanja sprovedena u Njemačkoj pokazala su da mladi do 35 godina više informacija o strankama dobijaju putem interneta nego preko televizije, koja je donedavno bila dominantna. Činjenica je da polako, ali sigurno i kod naše mlađe populacije internet postaje primarni izvor informacija. Ako sve to imamo u vidu, onda postaje jasno zašto mnoge stranke ulažu veliki trud da se reklamiraju na globalnoj mreži", kaže Vranješ.

Izvršni sekretar SNSD-a Rajko Vasić tvrdi da ta stranka zbog zakonskih ograničenja sve do početka kampanje neće plaćati oglase na internetu. On kaže da će SNSD čak i u vreme kampanje mali dio budžeta odvojiti za ovu vrstu oglasa.

Prema njegovim riječima, razlog za to je što se njihove aktivnosti na internetu ograničavaju na zakonom dozvoljeno djelovanje putem stranačkih grupa na društvenim mrežama i ističe da on lično u tome ne prepoznaje neki poseban efekat.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE