Srpski scenarista i reditelj Đorđe Milosavljević večeras je u Banjaluci održao master klas o temi "O strukturi filmskog scenarija" za tridesetak domaćih autora.
Vršilac dužnosti direktora Audio-vizuelnog centra Republike Srpske (AVCRS) Anja Ilić rekla je da je scenaristička radionica organizovana s ciljem podrške domaćim autorima da uspješno razviju ideju i pretoče je u kvalitetan filmski scenario sa kojim mogu da apliciraju na javne konkurse za finansiranje razvoja scenarija, odnosno sufinansiranje razvoja projekta i sufinansiranje proizvodnje filmova, koje raspisuje ovaj centar.
"Master klas okupio je tridesetak domaćih autora zainteresovanih za scenaristička znanja, a u naredna dva dana prijavljeni će imati priliku da kroz konsultacije jedan na jedan rade na razradi svojih ideja sa scenaristom Đorđem Milosavljevićem", rekla je Ilićeva, saopšteno je iz AVCRS .
Milosavljević, koji je i profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, naglasio je važnost strukture scenarija rekavši da ona prilično određuje njegov kvalitet.
"Ukoliko scenario nema izgrađenu i artikulisanu strukturu, onda ne postoji. Postoji gomila papira i opisanih događaja, a ne postoji priča, a priča je ono što nas zanima", rekao je Milosavljević.
On je pojasnio da je ideja da tokom trodnevne radionice maksimalno pragmatično pomogne autorima u artikulisanju njihovih priča, ne bi li njihova priča što prije došla do komisije koja će prepoznati njihov kvalitet i ne bi li što prije nastao film.
"Radim na fakultetu i u kontaktu sam sa mladim scenaristima koji započinju svoj rad i uvijek mi je drago kad uspijemo da nađemo zajednički jezik. To je zanimljiv i nimalo lak proces, jer ne želite da ugrozite tuđe autorstvo, želite da mu pomognete da istjera svoje, a morate da uradite na svoj način. I to je zanimljiva klackalica - kako nekome pomoći da uradi ono što hoće i izaći mu u susret koristeći svoje lično iskustvo i uvjerenja, a da pri tom ostane njegov pečat“, pojasnio je Milosavljević.
Đorđe Milosavljević je srpski scenarista, dramaturg, reditelj, univerzitetski profesor i kritičar. Kao scenarista debitovao je dugometražnim omnibusom "Paket aranžman" iz 1995. godine, a diplomirao sa scenarijem za film „Tri palme za dve bitange i ribicu" koji je bio najgledaniji u bivšoj Jugoslaviji 1998. godine.
Potpisao je scenarije za filmove "Nebeska udica", "Točkovi", "Apsolutnih sto", "Nataša", "Ringeraja", "Jesen stiže dunjo moja", za serije "Sva ta ravnica", "Jagodići", "Koreni", "Preživeti Beograd". Kao reditelj debitovao je 1999. godine ostvarenjem "Točkovi", a kasnije potpisuje režiju još dva naslova "Mehanizam" i "Ringeraja".
(Mondo)