• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Seksualna raznolikost kao predmet u školi?

Da li djeca u školi treba da uče o tome kako porodicu mogu da zasnuju ne samo muškarac i žena, nego i dva muškarca ili dvije žene. Ili biseksualci.

Da li seksualna raznolikost treba da se približi djeci kroz nastavne programe? Upravo to planiraju socijaldemokrate i Zeleni u jednoj njemačkoj pokrajini. Crkva se protivi i iz toga se rađa još jedna debata o vrijednostima.

Đaci u Baden-Virtembergu bi trebalo da uče kako porodicu mogu da zasnuju ne samo muškarac i žena, nego i dva muškarca ili dvije žene. Ili biseksualci. Ili transeksualci, interseksualci i transdžender osobe.

Ruku na srce, većina ljudi ne zna tačnu razliku između ovakvih seksualnih orijentacija, ali bi učitelji i nastavnici u ovoj pokrajini na jugu Njemačke uskoro mogli da podučavaju omladinu seksualnim razlikama.

"Cilj je da prenesemo vrijednosti poput poštovanja, tolerancije i otvorenosti prema svijetu", saopštilo je pokrajinsko Ministarstvo kulture, koje je zaduženo i za obrazovanje. "Želimo da ohrabrimo djecu i mlade da sebe i svoje bližnje posmatraju sa poštovanjem i bez predrasuda."

Potpuno očekivano, inicijativi su se usprotivile dvije najveće crkvene zajednice, katolička i evangelistička. Čak su dvije velike hrišćanske crkve u Njemačkoj izdale i zajedničko saopštenje: "Na djecu i mlade ne smije da se utiče kada je u pitanju njihova potraga za identitetom", piše u tekstu.

Crkve koje se suočavaju sa dramatičnim smanjenjem broja vjernika (i samim tim prihoda, jer u Njemačkoj vjernici plaćaju crkveni porez ukoliko žele) i dalje insistiraju na tradicionalnoj slici porodice koja podrazumijeva jednog muškarca i jednu ženu. Važno je, smatraju crkve, izbjeći indoktrinaciju i instrumentalizaciju omladine, pogotovo na "osjetljivom polju seksualnog identiteta i ličnih i porodičnih modela života".

Stavove protestanata za DW je pojasnio pokrajinski biskup Frank Otfrid Juli, koji kaže da "različitost ljudskog seksualiteta" može da se tematizuje i u školi, ali da pri tome "biblijska slika čovjeka mora više da se uzme u obzir".

Otpora ima i u školama. Nastavnik Gabriel Štengle je krajem prošle godine, pošto je objavljen prijedlog novog nastavnog plana, pokrenuo onlajn-peticiju. Naslov te inicijative glasi: Budućnost – odgovornost – učenje: Protiv nastavnog programa 2015. pod ideologijom duginih boja. Štengle smatra da učenje o različitostima predstavlja pokušaj "moralnog, pedagoškog i ideološkog prevaspitavanja" učenika. Peticiju je podržalo 190.000 ljudi, dok internet peticija zagovarača novog programa ima tek 90.000 potpisa.

Pokrajinski premijer Vinfrid Krečman, čija se vlada prva u Njemačkoj odlučila na ovakvu inicijativu, pokušao je da vodi dijalog sa predstavnicima crkve. "Ne pravimo ideološki školski program", rekao je ovaj političar Zelenih. Kako bi izbio protivnicima adute, najavio je izmjene nastavnog programa. Kako će one izgledati i da li će zadovoljiti konzervativce i crkve, za sada nije poznato.

Jasno je da je nastava o seksualnim raznolikostima, pomalo neplanirano, postala najvažnija tema u Baden-Virtembergu, tema na kojoj bi mogla da se odluči i sudbina sadašnje pokrajinske vlade.

U glavnom gradu Štutgartu već mjesecima na ulice izlaze nastavnici i roditelji, zagovornici i protivnici "moderne" nastave. Govoreći potpuno različite argumente, i jedni i drugi se navodno zalažu za isti cilj – dobrobit djece. Diskusija o obrazovanju uveliko je kulturna borba dva svijeta.

(MONDO, Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop