• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Istorijska promjena u svijetu mode: "Vog" prestaje da prikazuje krzno

Izvor mondo.rs

Prestižni modni magazin "Vog" više neće promovisati krzno.

 "Vog" prestaje da prikazuje krzno Izvor: Marbury/Shutterstock

U svijetu mode desio se trenutak koji bi mogao da uđe u istoriju. Prestižni modni magazin "Vog", jedan od najuticajnijih autoriteta stila, objavio je da u svojim uredničkim sadržajima i reklamama više neće promovisati životinjsko krzno.

Ova odluka potvrđena je u ažuriranim smernicama matične kompanije "Kondi Nast" (Condé Nast), objavljenim na zvaničnom sajtu. Iako nova pravila predviđaju određene izuzetke - na primjer za proizvode povezane sa tradicijama domorodačkih zajednica - promjena je jasan signal čitavoj modnoj industriji.

Odluka "Kondi Nasta" ne odnosi se samo na "Vog", već i na druge prestižne naslove u okviru kompanije, poput "Njujorkera" (The New Yorker), "Veniti fera" (Vanity Fair) i "Dži Kjua" (GQ). Ipak, upravo za "Vog", koji je više od jednog vijeka simbol mode, odricanje od krzna ima posebno značenje.

Magazin je decenijama oblikovao modne ukuse i promovisao luksuz, uključujući i krzna, nekada simbol statusa i elegancije. Sada, čini se, krzno definitivno odlazi u prošlost, barem u vodećim medijima.

Portparol "Kondi Nasta" objasnio je za "Si-En-En" da "njihove vrijednosti i smjernice već godinama odražavaju ovaj stav". Da li to znači da odluka nije revolucija, već samo formalnost? Možda, ali jedno je sigurno. "Vog" ulazi u novu eru.

Moda protiv etike

Popularnost krzna posljednjih godina znatno je opala. Brojne luksuzne kuće - među njima "Guči", "Prada", "Versaće" i "Majkl Kors", ranije su izbacile krzno iz svojih kolekcija.

Pored toga, uzgoj životinja radi krzna zabranjen je u mnogim zemljama, poput Velike Britanije, Austrije, Italije i Norveške. Izrael je 2021. otišao i korak dalje. Postao je prva zemlja koja je zabranila prodaju novog krzna.

Ipak, moda je poznata po svojim iznenađenjima. Tokom 2024. godine na TikTok-u je "eksplodirao" trend inspirisan estetikom "suprugama mafijaša", koji je ponovo probudio interesovanje za krzna. "Vog" nije ostao nijem na ovaj fenomen, objavljujući tekstove o etičnim aspektima povratka krzna.

  • "Krzno se vraća. To je problem", glasio je jedan od naslova.
  • "Da li je danas društveno prihvatljivo nositi starinska krzna?", pitali su drugi.

Ana Vintur i kontroverze oko krzna

Nemoguće je govoriti o "Vogu" bez pomena Ane Vintur, legendarne glavne urednice magazina, koja je decenijama bila njegovo zaštitno lice. Vinturova, poznata po ljubavi prema krznu, često je bila meta kritika aktivista za prava životinja.

U intervjuu za "Si-En-En" 2019. godine odbila je da osudi industriju krzna, tvrdeći da je "vještačko krzno ekološki štetnije od pravog". Smatrala je da je na brendovima da odluče hoće li poštovati etičke standarde. Danas, međutim, "Vog" jasno poručuje - vrijeme krzna je prošlo.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop