Čuvena ruska fabrika oružja "Kalašnjikov" planira da pokrene sopstvenu marku garderobe, koja bi mogla da se prodaje u 60 prodavnica širom Rusije od kraja ove godine.
Ak-Style: Kalashnikov brand to launch clothing line https://t.co/RyKjo9B0hspic.twitter.com/XFXXolCg3M
— RT (@RT_com) May 7, 2016
SAD i EU su 2014. godine protiv Rusije uvele ekonomske sankcije posle aneksije Krima, kojoj je prethodio referendum, podseća ruski državni medij "Russia Today".
Amerikanci su u julu 2015. godine proširili sankcije na rusku industriju oružja i izvoz naoružanja, pa je koncern "Kalašnjikov" izgubio pristup glavnim evropskim i američkim klijentima, kojima je prodavao čak do 70 odsto svog oružja namenjenog civilima.
To je upravu "Kalašnjikova" podstaklo da traga za novim modelima poslovanja, pa se sada fokusirala na domaće tržište i priprema se da unovči popularnost tog brenda u Rusiji i svetu.
Direktor marketinga u "Kalašnjikovu" Vladimir Dmitrijev rekao je da njegovo iskustvo u automobilskoj industriji ukazuje da je čista glupost što do sada nije pokrenuta modna linija čuvenog proizvođača oružja.
"Giganti poput 'Katepilara' i 'Ferarija' ostvaruju i do 10 odsto prihoda prodajom svoje brendirane odeće. 'Kalašnjikov' je svetski poznata robna marka i izvesno je da će odeća i suveniri sa našim logom biti traženi koliko i naši najvažniji proizvodi", kaže Dmitrijev.
Ime modnog kreatora koji će dizajnirati "Kalašnjikov" odeću nije objavljeno.
"Vojni stil oblačenja je u trendu u svetu, a ako kroj bude radio profesionalac, to će biti odličan biznis", kaže čuveni ruski stručnjak za modu Vjačeslav Zajcev.
Sada samo jedan proizvođač oružja u Rusiji, "Uralvagonzavod", koji pravi tenkove "T-72", "T-90" i "Armata", uspešno pod svojim imenom prodaje proizvode koji nisu oružje.