• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Google + vs. Facebook (PRVI DIO)

Google + je postao senzacija samo nekoliko sati nakon prvih objava. MONDO je, naravno, odmah provjerio novu društvenu mrežu. Evo kakvi su naši utisci.

 Google + vs. Facebook (PRVI DIO) Izvor: MONDO

Iako još uvijek nedostupan široj javnosti, Google + je izazvao toliko interesovanje da je sistem pozivnica praktično obustavljen ubrzo nakon što je pušten, zbog ogromne navale.

U međuvremenu je sasvim dovoljan broj korisnika već dobio pristup najnovijem pokušaju Googla da se uključi u tržište društvenih mreža, i poslije nekih nedjelju dana korišćenja možemo da sumiramo utiske i da procijenimo šanse nove mreže za uspjeh.

Prvi utisak - savršen klon glavnog konkurenta Facebooka uz neke sitne, uglavnom kozmetičke, izmjene. Drugi utisak - ima tu stvari koje su bolje urađene nego na FB, pa i mogućnosti koje Facebook uopšte nema.

CIRCLES (krugovi)

Circles su ono što nedostaje i Fejsu i Twitteru: lak i jednostavan način organizacije kontakata. Pojam “friend” (i još gori domaći prevod - prijatelj) koji je nametnuo Facebook, je podjednako iritantan koliko i kontroverzan, mada je FB toliko postao dio svakodnevnog života da više niko i ne obraća pažnju.

Negdje između suviše intimizirajućih “prijatelja” i pukog “praćenja” na Twitteru, Google je smislio koncept koji realnije odslikava svakodnevni život - koncept “krugova”. G+ vam omogućava da grupišete svoje kontakte ovako: prijatelji, porodica, saradnici, poznanici i kako god vam odgovara.

Google nije zaboravio ni zašto je Twitter toliko popularan: kontakt ne mora da bude obostran kao kod FB, tako da možete sasvim normalno pratiti javne i slavne ličnosti (kao na Twitteru) dodajući ih u grupu "Following".

Ne postoji ograničenje u broju krugova (ili se nismo susreli sa njim), tako da kontakte možete organizovati i grupisati kako vam odgovara. Više ne morate da se brinete da li je baš najpametnije da “neki tamo” koje znate taman toliko što igrate istu online igru, mogu da vide vaše slike s plaže, ili slike vaše djece...

Rad sa kontaktima je vrlo zabavan: svi su predstavljeni kao ikonice koje se jednostavno prevlače, dovlače i premještaju iz grupe u grupu, a interesantno je da je autor ovog segmenta Google+ lično Andy Hertzfeld, legendarni tvorac korisničkog interfejsa prvog Macintosh računara.

STREAM

Stream je ekvivalent za FB zid ili Twitter timeline. Za razliku od “fejsa”, Google+ vam odmah dozvoljava da izaberete koji krugovi će vidjeti sadržaj koji šaljete.

Iako uz dosta “pimplanja” slična stvar može da se postigne i FB, ovdje je sastavni dio samog sistema.

Korišćenje je prilično elegantno riješeno: ne opterećuje korisnika da mora da klikće na gomilu stvari, a efikasno suzi krug kontakata sa kojima dijelite informaciju.

SLIKE

Slike su vjerovatno jedna od glavnih stvari na Facebooku i logično je da će Google + morati mnogo da se potrudi da parira FB slikama. Google je iskoristio već gotovo rješenje - Picassa servis. Ako imate Picassa albume, G+ će ih automatski integrisati u svoje albume.

Slike se, naravno, mogu komentarisati i tagovati, a već sad je jedna od najpopularnijih osobina G+ slika njihov direktan upload iz Android aplikacije. Ruku na srce, to omogućava i Facebook mobilna aplikacija, dok Facebook čak dozvoljava i slanje slika MMS-om.

Ovih dana se može pročitati da će Picassa promijeniti ime i postati Google Photos (dok će Blogger postati Google Blogs) i da će nastaviti da radi istovremeno kao dio Google+ i kao samostalan sistem.

HANGOUTS (sastajališta)

Trenutno hit među ranim korisnicima Google +. Hangout je grupni video chat do 10 ljudi. Potrebna je web kamera i mikrofon - što osjetljiviji to bolje jer je sistem osmišljen tako da postavlja najglasnije u centar zbivanja.

Kvalitet zvuka i slike je odličan. Naravno da dosta toga zavisi i od kvaliteta internet veze, ali prvi utisci su takvi da bi Skype/Microsoft mogao prilično da nauči od njih. Sa druge strane, broj korisnika je neuporedivo manji u odnosu na Skype što može, a ne mora, da igra ulogu - vrijeme će pokazati.

HUDDLE i GOOGLE TALK

Huddle je neka vrsta Google Talk/Google Wave, koji funkcioniše preko mobilnog uz mogućnost korišćenja SMS-a umjesto Internet saobraćaja (tako kažu - nismo probali). Nije u pitanju običan ekvivalent Google Talka - ovo je aplikacija direktno namijenjena mobilnim korisnicima.

A Google Talk je je prisutan na isti način kao što je prisutan u GMailu - u vidu panela na kome su izlistani svi online GTalk kontakti.

MOBILNI GOOGLE +

Google + je u velikoj mjeri okrenut mobilnim korisnicima i njima je posvećena posebna pažnja. Kao što se i može očekivati - extra pažnju dobijaju dvije vodeće mobilne platforme: Android i iOS za koje postoje posebne Google + aplikacije (iOS verziju Apple još uvijek provjerava, očekuje se izlazak svaki dan).

Blackberry, Windows Mobile, Nokia i ostali će morati da se zadovolje mobilnom web aplikacijom - ako je za utjehu, Google ih radi sjajno, vjerovatno najbolje od svih, a mobilna verzija Google + je možda i njihova najbolja mobilna aplikacija do sad.

PROFILI

Google + profil je, ni manje ni više, već postojeći Google profil. Ako koristite Gmail ili Picassu i stavili ste svoju sliku - već sada imate profil na Google+ sa svojom slikom, pa i ako vam još nije aktivan Google + nalog.

DATA LIBERATION FRONT

E ovo je već nešto što je bitno malom procentu korisnika - ali onih najglasnijih. Naime, Google u svojim redovima zapošljava i grupu aktivistički orijentisanih inženjera koji nastupaju kao tim pod imenom Data Liberation Front. Rezultat njihovog rada je mogućnost korisnika da arhiviraju i downloaduju “statuse”, slike i ostale aktivnosti na Google servisima na svoj kompjuter. Ovo je skoro nepojmljivo za druge, konkurentske servise (ne samo FB i Twitter već i Yahoo/Flickr i sve ostale).

U vrijeme Cloud histerije u kojoj nas ubjeđuju da nam uopšte ne treba hard disk nego da sve treba da držimo u nekom tamo oblaku, ovo zvuči pomalo anahrono, ali predstavlja veoma značajan podatak za one koji vole da žive u iluziji da su vlasnici svojih podataka...

Kako izgleda poređenje Google+ sa glavnim konkurentom? Saznajte u ponedjeljak, u nastavku priče o novoj društvenoj mreži na kojoj, vjerovali ili ne, najviše followera ima - Mark Cukerberg!

(MONDO, Vlada Ćalić)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS