• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto je Google+ osuđen na propast

Stiv Jegi, jedan od inženjera kompanije Google, napisao je prilično oštru kritiku na račun matične kuće i objasnio zašto je Google+ osuđen na neuspjeh.

 Zašto je Google+ osuđen na propast Izvor: MONDO

Suština problema, po njegovom mišljenju je u tome što Google+ nije platforma nalik Facebooku, jer Google pokušava inženjerima da nametne smjer u kojem treba da razmišljaju, umjesto da se otvori za nove ideje i dozvoli ljudima koji rade na razvoju da procjene šta ima smisla a šta ne.

Svoje viđenje propasti Jegi je objavio na svom profilu na Goolge+, ali je tekst koji je bio namijenjen internoj upotrebi greškom završio u javnosti.

"Manifest" čije dijelove prenosi BusinessInsider sadrži detaljne kritike svega što Jegi smatra pogrešnim i u kompaniji Google i u projektu Google+. I iako post više nije dostupan svima, pogledajte šta je, po mišljenju "insajdera", dovelo do kraha projekta Google+.

"Jedna od retkih stvari u kojima Google nije dobar su platforme. Mi ne razumijemo platforme. Ne kapiramo ih. Neki od vas ih razumiju, ali vi ste u manjini. Ovo mi je postalo bolno jasno tokom posljednjih šest godina. U neku ruku nadao sam se da će pritisak zbog stalnog takmičenja sa Microsoftom, Amazonom i, u posljednje vrijeme Facebookom dovesti do kolektivnog razbuđivanja, što je trebalo da rezultira ponudom univerzalnih servisa. Ali ne besciljno i neplanski, već manje-više na način na koji to radi Amazon: sve od jednom, istinski, bez 'varanja', tako da to postane naš prioritet.

Google+ je najbolji primjer našeg potpunog nerazumijevanja platformi, od najvišeg nivoa (zdravo Lari, Sergej, Vik...) do običnih zaposlenih (zdravo i tebi). Niko od nas to ne kapira.

Google+ je refleksna reakcija, primjer kratkoročnog razmišljanja zasnovanog na pogrešnom uvjerenju da je Facebook uspješan zato što su izgradili veliki proizvod. Facebook je uspješan zahvaljujući čitavom sazvežđu proizvoda koji su nastali tako što su ljudi radili svoj posao. Zato je Facebook interesantan svima, drugačiji je za sve. Neki ljudi igraju Mafia Wars, neki svoje vrijeme troše na Farmvillle. Postoje stotine, hiljade različitih načina da provedete vrijeme na Facebooku, tako da tu imate za svakoga ponešto.

Naš problem je u tome što pokušavamo da predvidimo šta ljudi žele i da im to onda isporučimo. To jednostavno nije moguće. Nije realno, a nije ni izvodljivo. Tokom istorije razvoja kompjutera svega je nekoliko ljudi moglo da se pohvali tom sposobnoćcu da predvidi šta ljudi žele, i da im onda to ponudi. Stiv Džobs bio je jedan od njih. Mi nemamo svog Stiva Dožbsa ovde. Žao mi je, ali nemamo ga.

Takođe, nemojte me pogrešno shvatiti, nije 'kriv' samo Google+. Daleko od toga. Ovo je kulturološko pitanje. Ovo što nam se dešava u osnovi je interni rat. Ne kažem da nam je 'prošao voz'. Ali, sat otkucava", zaključuje Jegi.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS