Evo šta vam radi previše sna

Autor:

Svako ko pokušava da vodi iole zdrav život, zna da je važno da spava oko osam sati tokom noći. Ono što mnogi ne znaju je da nije preporučljivo spavati duže od toga...

Nedostatak sna može da naškodi zdravlju, to već i vrapci znaju, ali ni previše sna nije dobro.

Mi vam donosimo šest razloga zašto ne bi trebalo da spavate duže od šest sati.

Problemi sa kilažom

Različite studije su pokazale da se i premalo i previše sna povezuje sa dijabetesom i gojaznošću. Stručnjaci upozoravaju da se krećemo manje nego što bi trebalo, a ako predugo spavamo, imamo i manje vremena za fizičke aktivnosti.

Depresija

Ljudi koji pate od depresije često imaju poremećaje spavanja. U nekim slučajevima, spavaju više nego inače, i tako ulaze u jedan začarani krug jer previše sna dovodi do umora i stanja očaja.

Što više spavate, više vam se ne ustaje iz kreveta ujutru, ništa vas više ne raduje, a ti simptomi vode ka depresiji.

Srčane bolesti

Ako spavate predugo, ne samo da gubite dragoceno vreme, već povećavate i rizik od srčanih bolesti. Bolesti srca su sve češći uzrok smrti, a spavanje duže od osam sati tokom noći povećava rizik smrti od infarkta za 34 odsto.

Glavobolje

Manjak sna uzrok je glavobolje, a isto se dešava i kada spavate predugo. Ne bi trebalo da spavate duže, čak ni vikendom ili praznicim, jer bi u suprotnom nakon toga mogla da vas muči glavobolja.

Stvar je u tome što "višak" sna utiče na neurotransmitere u mozgu i na nivo serotonina.

Nesanica

Možda će vas iznenaditi, ali nesanica je često posledica nezdravih navika, uključujući tu i previše sna. Na primer, ako ostanete dugo budni ispred ekrana i odlučite da duže spavate narednog dana, moguće je da će vas uveče mučiti nesanica. Samo dva dana su dovoljna da "zbune" vaš unutrašnji sat i naprave vam probleme u spavanju.

Kako da spavate manje, a bolje?

Da biste spavali optimalnih sedam, osam sati i vaše telo se potpuno oporavilo, pratite ova pravila: hranite se zdravo; smanjite unos alkohola; vežbajte; budite se i ležite u krevet svakog dana u isto vreme; ne unosite uveče kofein i ne jedite obilne obroke; neka vaša spavaća soba bude tiha, mračna i opuštajuća.

Ostale vijesti