Ovo će pomoći kada nemate MOTIVACIJU za vežbanje

Autor:

Evo kako da motivišete sebe da vežbate i kada niste raspoloženi za to.

Ovo će pomoći kada nemate MOTIVACIJU za vežbanje Foto: Guliver/Getty Images/shironosov

Neki ljudi imaju entuzijazam za vežbanje na početku godine, pred letovanje, ali ih taj entuzijazam ubrzo napusti i sve im je teže da nateraju sebe da se pokrenu. U čemu je tajna ljudi koji stalno treniraju? Kako da motivišete sebe da vežbate? Nije lako, ali je moguće, a stručnjaci otkrivaju kako.

Prvo, nije loše da razmislite o rasporedu obaveza. Ako vežbanje ostavite za kraj dana, imaćete vremena da smislite milion izgovora zašto ne možete da vežbate. Fitnes ekspert Skot Bepti zato savetuje da vežbate pre nego što vaš mozak uopšte shvati šta se dešava.

"'Pojedite žabu' odmah ujutru", savetuj Skot. "Motivacioni govornik Brajan Trejsi kaže da, ako je najteža stvar koju tokom dana treba da uradite da pojedete žabu, uradite to čim ustanete i završite sa tim. Ako je vežbanje vaša 'žaba', uradite to prvo ujutru", savetuje on.

Jedan od dobrih načina da pronađete motivaciju za trening je da radite nešto što volite.

"Ako mrzite trčanje, nemojte da trčite. Ako ne volite trening u teretani, nemojte tamo da vežbate. Ima toliko aktivnosti koje mogu da vas pokrenu i sagore kalorije. Samo treba da pronađete neku u kojoj ćete uživati", dodaje Skot.

Istina, mnogo su veće šanse da redovno trenirate ukoliko vežbanje doživljavate kao uživanje, a ne kao kaznu. Fitnes ekspert savetuje da se pokušate da nađete motivaciju u tome što ćete se osećati jaće i zdravije nakon treninga, možda će vas to pokrenuti.

"Neka vam početni ciljevi budu mali. Na početku idite u teretanu i samo se zagrejte. Sve su šanse da ćete onda, kada se već zagrejete, imati želje da nastavite dalje".

Ako niste jutarnji tip osobe, nemojte sebe da maltretirate jutarnjim treninzima.

"Vežbajte onda kada vam najviše prija. To što ćete vežbati praznog stomaka neće vam pomoći da sagorite više masti, nego kada trenirate kasnije.

Nije loše ni da motivišete sebe nekim nagradama.

"Recimo da vam je cilj da idete u teretanu tri puta nedeljno. Ako to radite celog meseca, na kraju častite sebe novim patikama, trenerkom, majicom za trening..."

Pored toga, on savetuje da sebi postavljate male, ostvarive ciljeve, a dodaje da može da pomogne i slušanje omiljene muzike tokom treninga.

Bez obzira na to koji je vaš cilj – da budete jači, da se oslobodite stresa, da smršate ili da trenirate samo zarad zdravlja, znajte da su doslednost i upornost ključni za rezultate.

Ostale vijesti