Računi više klijenata Sberbanke Banjaluka ostali su u četvrtak poslije podne prazni u hakerskom napadu iz Kine. Iz banke kažu su na 72 časa preventivno blokirane transakcije sa Kinom i poručuju da će isplatiti oštećene klijente.
Klijenti Sberbanke Banjaluka u četvrtak su u večernjim časovima putem SMS usluge primijetili neovlašćeno prometovanje po vlastitim računima, nakon čega je banka odmah pokrenula internu istragu.
"Na osnovu veoma brzog i efikasnog postupka istrage banka je došla do zaključka da su u Banjaluci neovlašćeno učitani i iskorišćeni podaci sa kartica određenog broja klijenata. Na osnovu efikasne reakcije banke blokirane su prijavljene kartice, u svrhu zaustavljanja neovlašćenog prometovanja", navodi se u saopštenju Sberbanke Banjaluka, prenosi "Press RS".
Da bi Sberbanka zaštitila svoje klijente i njihove interese blokiran je određen broj kartica. Klijenti kojima je kartica blokirana obaviješteni su putem SMS-a, a nove kartice biće im izrađene u toku tekuće sedmice o trošku banke.
"Radi podizanja stepena bezbjednosti na još viši nivo blokirane su transakcije sa Kinom, državom iz koje su transakcije obavljane, na 72 časa", navodi se iz Sberbanke i poručuje:
"Svim klijentima za koje se utvrdi da je izvršena pronevjera sredstava po karticama, Sberbanka Banjaluka će u toku tekuće sedmice isplatiti tačne iznose za koje su oštećeni. Zahvaljujemo klijentima što su nas obavijestili o navedenom problemu, te nam pružaju podršku u njegovom otklanjanju. Apelujemo na naše klijente da pri svakoj neovlašćenoj transakciji po računu odmah kontaktiraju s bankom, a mi smo im na raspolaganju 24 sata dnevno. Podsjećamo da je ovaj slučaj eksterne pronevjere otkriven putem našeg SMS servisa, te da je on jedan od glavnih načina obezbjeđenja svakodnevnog prometovanja karticama."