• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Nema ekonomske opravdanosti": Ništa od voza Sarajevo - Banjaluka - Zagreb

Autor Dragana Božić

Voz na relaciji Sarajevo-Banjaluka-Zagreb neće uskoro krenuti, jer kako tvrde iz triželjeznička operatera, još nema ekonomske opravdanosti za ovu međunarodnu liniju.

 Ništa od voza Sarajevo - Banjaluka - Zagreb Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Na sastanku održanom u Doboju članovi uprava tri regionalna želјeznička operatera Želјeznica Republike Srpske, Želјeznica FBiH i Hrvatskih želјeznica za Putnički prijevoz, razgovarali su o potrebama i mogućnostima uspostavlјanja međunarodne želјezničke putničke linije, na relaciji Sarajevo – Banjaluka – Zagreb.

"Detalјno smo sa kolegama iz Želјeznica FBiH i HŽ Putnički prijevoz, razmotrili sve tehničko – tehnološke preduslove, komercijalne osnove i isplativost, kao i trenutne potrebe za uspostavlјanje međunarodne linije Sarajevo – Banjaluka – Zagreb. Saglasili smo se, da trenutna raspoloživost želјezničkim vučnim i vučenim kapacitetima sva tri želјeznička operatera, stanje želјezničke infrastrukture, kao i pokazatelјi analiza ekonomske opravdanosti i isplativosti, još uvek nisu dostigli neophodan nivo za uspostavlјanje ove međunarodne linije", istakao je nakon sastanka Mladen Božić, vršilac dužnosti izvršnog direktora Poslova operacija, objavljeno je na Facebook stranici Željeznica RS.

"Želјeznice Republike Srpske svakako podržavaju i apsulutno su posvećene regionalnom povezivanju u želјezničkom prevozu putnika u narednom periodu, čim budu ispunjeni svi tehničko – tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju, imajući u vidu da se Želјeznice Republike Srpske nalaze i u značajnom projektu restrukturisanja preduzeća, koje podrazumeva poštovanje preuzetih obaveza iz međunarodnog ugovora sa Svetskom bankom", pojasnio je Božić.  

"Kada je u pitanju putnički ali i teretni saobraćaj neophodna je obnova želјezničke infrastrukture, podizanje kvaliteta želјezničkih usluga kroz skraćenje vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava, koja bi mogla da apsorbuju obnovnjenu infrastrukturu u budućem periodu. Imajući u vidu da je želјeznički sektor pretrpio ogromnu štetu tokom proteklih ratnih dešavanja, veliki dio infrastrukturnih, vučnih i vučenih sredstava Želјeznica Republike Srpske zahtijeva značajna ulaganja, kako bi želјeznice obnovile svoje kapacitete i na adekvatan način postale ravnopravan konkurent na regionalnoj i evropskoj želјezničkoj mreži. S tim u vezi Želјeznice Republike Srpske intenzivno rade na pronalaženju i osiguravanju prihvatlјivih modela finasiranja zajedno sa resornim ministarstvom i Vladom Republike Srpske", rekao je Božić.

Pomoćnik izvršnog direktora za prevoz putnika u Poslovima operacija Želјeznica Republike Srpske Nebojša Lujić, rekao je da je neophodnost nabavke voznih kapaciteta, obnove infrastrukture i sufinansiranje budućih međunarodnih linija, od klјučnog značaj za uvođenje međunarodnih želјezničkih linija.

"Trenutno prisutna neisplativnost uvođenja međunarodnih linija, jasno se ogleda i u statistici iz 2016. godine, kada su brzi vozovi na relaciji Sarajevo – Banjaluka – Zagreb, na godišnjem nivou prevozili ukupno 20.282 putnika, što po vozu iznosi oko 28 putnika. Tako da je i računica jasna, cijena karte, plus broj preveženih putnika, ukazuje na ogromne troškove za želјeznicu i trenutnu ekonomsku neopravdanost i neisplativost uvođenja međunarodne linije", rekao je Lujić.

Na sastanku u Doboju izražena je spremnost sva tri želјeznička operatera, da se u narednom periodu, čim budu ispunjeni svi tehničko – tehnološki preduslovi za uspostavlјanje međunarodnog želјezničkog saobraćaja, nastave razgovori i aktivnosti na regionalnom povezivanju želјezničkog putničkog saobraćaja.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

SyntaxBL

Lažu i jedni, i drugi i treći. Sva tri operatera su jedva dočekala "COVID-19" pa da kažu "nema ekonomske opravdanosti" za putnički saobraćaj. Sa druge strane, naravno, autobuski prevoznici trljaju ruke od posla.

MONDO REPORTAŽE