• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Porast krađa bankovnih podataka: Hakeri najčešće koriste nagradne igre i humanitarne akcije

Autor Dragana Božić

U posljednje vrijeme na području Bosne i Hercegovine bilježi se porast online prevara i napada na bankovne račune, a najčešći načini prevare su nagradne igre i humanitarne akcije zbog čega iz Udruženja banaka BiH građane pozivaju na dodatni oprez.

 Porast krađa bankovnih podataka Izvor: Shutterstock

"Prema našim saznanjima, online prevare imaju trend rasta o čemu svjedoče brojne kampanje poput pokušaja prevare - OLX, BH Pošta i slično, gdje su iste usmjerene na prikupljanje podataka o kartičnim podacima (CHD) na strani klijenata", ocijenili su u razgovoru za Fenu iz Udruženja banaka BiH.

Pandemija covida-19 doprinijela je povećanju online transakcija. Okončanjem pandemije taj je trend nastavio s rastom, a samim tim rasle su i online prevare koje se najčešće ogledaju u lažnom predstavljanu stvarnih postojećih trgovaca s ciljem prikupljana/krađe bankovnih podataka građana, dodaju iz Udruženja.

"U slučaju prevare, klijenti kontaktiraju banke i po našim saznanjima radi se o nekoliko klijenata, mjereno u kraćem vremenskom intervalu, koji su izvršili prijavu banci", napominju iz Udruženja banaka BiH, prenosi BHRT.

Kako kažu, najčešće je to slučaj kada klijenti dostave svoje kartične podatke (broj kartice, datum istekla, CVV broj) trećim stranama tj. da su sami klijenti žrtve hakerske prevare.

Najučestaliji način napada od strane hakera je, nadalje upozoravaju, korištenje tehnika socijalnog inžinjeringa (nagradne igre, humanitarne akcije, prodaja na olxu i slično), phishing, smishing, CEO prevare i slično.

Budući da je online kupovina postala sve zastupljenija u današnjem načinu života, to su i učestalije prevare putem online kupovine i to na stranicama koje nisu kvalifikovane kao sigurne.

Zbog toga iz Udruženja savjetuju građane da kupuju od kvalificiranih i provjerenih online trgovaca te da ne nasjedaju na poznate prodajne trikove visokih rabata.

Uz to, jedan od mehanizama potvrde validnosti trgovca je upotreba 3D secure sigurnosnog standarda, gdje trgovac na svojoj strani upotrebom ovog mehanizma dokazuje svoju validnost.

Takođe, banke konstantno upozoravaju građane da nikada neće potraživati njihove podatke preko kanala komunikacije (pozivom, SMS-om ili web-linkom) te obavještavaju klijente o sigurnom načinu korištenja kartica i osobnih podataka.

Upitani ko je najčešće na udaru takvih prevara, iz Udruženja odgovaraju kako su napadi obično usmjereni na osobe s niskom razinom svijesti o važnosti cyber sigurnosti u online prostoru.

U slučaju hakerskog napada građani najprije trebaju kontaktirati banku da se izvrši blokada kartice za koju sumnjaju da su kompromitovana hakerskim napadom.

Bankarski sektor u BiH u zaštiti od cyber napada i prevara primjenjuje identične standarde i metodologije zaštite koje primjenjuju banke u Evropskoj uniji, poručuju iz Udruženja banaka BiH.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE