• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Đaci pobjegli sa 220.000 časova

Autor mondo.ba

U prošloj školskoj godini učenici osnovnih i srednjih škola u RS zajedno su napravili blizu šest miliona izostanaka, od kojih je 223.938 bilo neopravdano

Nastavnici u Srpskoj često ne mogu da se izbore sa đacima koji imaju loše vladanje i bježe sa časova, što potvrđuje podatak da je lani 66 srednjoškolaca izbačeno, a sedam premješteno u drugu školu.

Bježanje sa časova postalo je posebno popularno među srednjoškolcima, ali uzima maha i među osnovcima. Samo u prošloj školskoj godini zajedno su napravili blizu šest miliona izostanaka, od kojih je 223.938 bilo neopravdano, objavio je "Glas Srpske".

Direktor Republičkog pedagoškog zavoda RS Predrag Damjanović kaže da su neopravdani izostanci bili uzrok više od 90 odsto disciplinskih mjera.

''Osnovci su prošle godine opravdano izostali sa 3,5 miliona časova, dok su imali 85.000 neopravdanih. Srednjoškolci su ipak više neopravdano izostajali sa nastave. Oni su napravili 2,13 miliona opravdanih i blizu 139.000 neopravdanih časova'', kazao je Damjanović.

Pravilnici

Disciplinske mjere za učenike koji naprave veliki broj izostanaka precizirane su pravilnicima o ocjenjivanju. "Pravilnike o ocjenjivanju mijenja Ministarstvo prosvjete i kulture RS, ali u vezi sa disciplinskim mjerama nije bilo nikakvih promjena", kazao je Predrag Damjanović.

Predsjednik Aktiva direktora srednjih škola banjalučke regije Kristina Mrđa rekla je da su zajedno sa Pedagoškim zavodom RS prije šest mjeseci krenuli intenzivnije da prate i suzbijaju bježanje sa časova i da je već u prvom tromjesečju primijećeno da ima manje izostanaka. Ona kaže da u borbi za smanjenje velikog broja izostanaka, pored nastavnika i rukovodstva škole, veliku ulogu igraju roditelji sa kojima bi nastavnici trebalo više da sarađuju.

''Osim bolje saradnje roditelja i nastavnika, neophodno je pratiti sa kojih predmeta đaci najviše izostaju i otkriti šta je uzrok. Čim se utvrdi zbog čega učenici bježe sa časova određenih predmeta, taj problem se lakše može riješiti'', istakla je Mrđa i dodala da, generalno, đaci iz svih škola konstantno najviše izostaju sa matematike.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE